خبر فوری

 
 
دیدار محمد علی حاومید سرپرست اتحادیه آفریقا و هیئتی 12 نفره با محمد صادق سنجرانی رئیس سنا پاکستان
کد خبر :716784283

19:13 1399/10/09


برچسب ها : پاکستان و جیبوتی, دیدار, رئیس سنا پاکستان, سرپرست اتحادیه آفریقا و رئیس پارلمان ملی جیبوتی, محمد صادق سنجرانی, محمد علی حاومید, هیئت آفریقایی,

محمد علی حاومید سرپرست اتحادیه آفریقا و رئیس پارلمان ملی جیبوتی به دعوت محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان با هیئتی 12 نفره وارد پاکستان شد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | محمد علی حاومید سرپرست اتحادیه آفریقا و رئیس پارلمان ملی جیبوتی به دعوت محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان با هیئتی 12 نفره وارد پاکستان شد.

سناتور میرزا محمد آفریدی در فرودگاه از هیئت آفریقایی استقبال کرد و گفت: دور جدیدی از روابط میان پاکستان و پارلمان آفریقا آغاز خواهد شد.

 

این هیئت آفریقایی با محمد صادق سنجرانی رئیس سنا پاکستان دیدار و درباره موضوعات گوناگون با وی بحث و گفتگو کرد.
رئیس سنا پاکستان در این دیدار گفت: پاکستان روابط با کشورهای آفریقایی را برای خود مهم می شمارد و می خواهد روابط خود با آن ها را افزایش دهد و در همین راستا تعداد سفارتخانه های خود در قاره آفریقا را افزایش داده است. جیبوتی به عنوان مقر مرجع توسعه بین دولتیIGAD  نقش بسزایی در صلح جوامع آفریقا بخصوص آفریقای شرقی دارد. پاکستان نیز در تلاش است تا به عنوان عضو ناظر مرجع بین دولتی توسعه پذیرفته شود.

وی در ادامه افزود: با تبادل هیات های پارلمانی بین پاکستان و کشورهای آفریقایی روابط سیاسی پاکستان و این کشورها مستحکم تر می شود و دو طرف از تجربیات یکدیگر بهره مند می شوند. نقش اسماعیل عمر گیله رئیس جمهور جیبوتی در نوآوری و توسعه این کشور قابل ستایش است. روابط تجاری زمینی پاکستان و اتیوپی از طریق جیبوتی انجام می شود. پاکستان در زمینه های دیپلماسی بانکی و راه آهن به جیبوتی امکانات آموزشی می دهد. جیبوتی کالاهای کشاورزی و تولیدی را از کشور های مختلف آسیایی وارد می کند اما پاکستان سهمی از این بازار ندارد و باید بسته ویژه ای برای سرمایه گذاران و بازرگانان پاکستانی جهت سرمایه گذاری و گسترش خدمات باکیفیت تنظیم شود.

وی همچنین گفت: هند در کشمیر اشغالی به بدترین نحو حقوق انسانی را زیر پا می گذارد. مسئله کشمیر باید مطابق با قطعنامه های سازمان ملل و آرمان های مردم کشمیر حل شود.

همچنین بر اساس گفته دبیرخانه سنا، این هیئت آفریقایی در برنامه سفر خود دیدارهای جداگانه مهمی با رئیس جمهور پاکستان، نخست وزیر پاکستان، وزیر امور خارجه پاکستان، اسد قیصر رئیس مجلس شورای ملی، فرمانده ارتش پاکستان، فرماندار ایالت جامو و کشمیر آزاد و فرمانده نیروی دریایی پاکستان را در دستورکار قرار داده است.

ارسال نظر

 
1