خبر فوری

 
 
دیدار رئیس مجلس قانون گذاری ازبکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان
کد خبر :1067861177

16:42 1400/03/10


برچسب ها : پاکستان و ازبکستان, رئیس مجلس سنا, ملاقات,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان طی گفتگو با رئیس قانون گذاری ازبکستان گفت پروژه راهن آهن بین پاکستان، افغانستان و ازبکستان ضامن رونق اقتصادی خواهد بود


محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان طی گفتگو با رئیس مجلس قانون گذاری ازبکستان گفت پروژه راهن آهن بین پاکستان، افغانستان و ازبکستان ضامن رونق اقتصادی خواهد بود

 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | نوردین اسماعیلو رئیس مجلس قانون گذاری ازبکستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان دیدار کرد. محمد صادق سنجرانی گفت که پاکستان با ازبکستان روابط برادرانه ارزش قائل است، پاکستان و ازبکستان دارای روابط تاریخی، مذهبی و فرهنگی هستند، پروژه راه آهن بین پاکستان، افغانستان و ازبکستان ضامن رونق اقتصادی خواهد بود.

 

وی افزود که از هئیت ازبکستانی برای حضور در دومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه استقبال می کنم‌. ازبکستان یک کشور مهم در آسیای میانه است. همکاری بین پاکستان و ازبکستان در زمینه اقتصادی، دفاعی، فرهنگی، آموزشی، تجاری و گردشگری به سرعت مورد نیاز است.

 

وی افزود که ارتقا همکاری اقتصادی مردم و سرمایه گذاران دو کشور را بهم نزدیک می کند. توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور برای توسعه روابط دو جانبه، تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری ضروری است. این پروژه به اتصال سیستم حمل و نقل آسیای میانه به بنادر پاکستان، گوادر، کراچی و بندر قاسم کمک خواهد کرد. هر دو کشور با شیوع ویروس کرونا روبرو هستند و استراتژهای موثر و اقدامات پیشگیرانه به زودی به کنترل شیوع کمک می کند. پاکستان و ازبکستان همیشه کاملا از موضع یکدیگر حمایت کرده اند. جنایت اسرائیل علیه فلسطین و بدترین نقض حقوق بشر را محکوم می کنیم.

 

وی افزود که همکاری دو کشور در مسئله کشمیر بازتاب روابط نزدیک است. وی از ازبکستان برای همکاری کامل در مسئله کشمیر تشکر کرد. مسائل فلسطین و کشمیر یک مسئله بشریست و فراتر از کشور های مسلمان است. همه کشورها به طور مشترک صدای خود را در مورد نقض حقوق بشر در فلسطین و کشمیر بلند کنند. ملیون ها نفر در سراسر جهان ، از جمله اسرائیل، در مورد فلسطین تظاهرات کردند.

 

وی افزود که اگه پارلمان های همه کشورها استراتژی مشترکی را اتخاذ کنند، این اختلافات قابل حل است. زمان آن فرا رسیده است تا سازمان ملل متحد برای حل این تنش ها اقداماتی انجام دهد تا صلح در جهان حاکم شود. بندرگوادر پاکستان نه تنها برای پاکستان بلکه برای بسیاری از کشورهای جهان تغییر دهنده بازی خواهد بود. گوادر کوتاه ترین راه برای اتصال خاور میانه، آسیای میانه، اروپا و آفریقا، ارائه خدمات پارلمانی برای تقویت سرمایه گذاری و تجارت است. نمایندگان مجلس نهادی برای خدمات پارلمانی دارند و آماده ارائه خدمات به نمایندگان ازبکستان هستند.

 

در این دیدار، سخنگوی ازبکستان گفت که پارلمان، مردم و دولت ازبکستان خواهان توسعه روابط برادرانه با پاکستان هستند. نیاز فوری برای ارتقا همکاری های تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور وجود دارد. وی گفت که ارتقا روابط عمومی و پارلمانی بین دو کشور ضروری است. با سرمایه گذاری در پاکستان، رفاه برای مردم هر دو کشور حاصل می شود.

ارسال نظر

 
1