خبر فوری

 
 
دیدار مجازی رئیس سنای پاکستان و وانگ یانگ رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین
کد خبر :811644120

20:21 1399/09/26


برچسب ها : پاکستان, پاکستان و چین, چین, رئیس مجلس سنای پاکستان, محمد صادق سنجرانی,

هیأتی از سناتورها به رهبری محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در نشست آنلاین با وانگ یانگ رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین شرکت کردند .


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| هیأتی از سناتورها شامل محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا و محمد قاسم صمد خان دبیر سنا پاکستان، سجاد حسین طوری، دلاور خان، میرزا محمد افریدی، محمد علی خان سیف، مشاهد حسین و منظور کاکر در نشست آنلاین با وانگ یانگ رئیس کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین شرکت کردند .
در این نشست روابط دو جانبه، نقش نوظهور پارلمان ها پس از همه گیری کرونا، همکاری در پروژه ی سی پیک و پروژه کمربندی و جاده و همکاری در ارگان های پارلمانی و تسریع در مبادلات هیئت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس مجلس سنای پاکستان گفت که چین دوست نزدیک ، شریک و برادر ما است و پاکستان و چین یک دوستی گسترده و طولانی مدت دارند. وی گفت که در چند سال گذشته، این دوستی به یک همکاری استراتژیک تبدیل شده و تبادل هیئت های سطح بالا نیز در حال تسریع است که مورد استقبال قرار می گیرد.
رئیس سنا پاکستان با بیان اینکه به سیاست و موضع چین متعهد است و پاکستان از موضع چین در مورد مهمترین موضوعات مورد علاقه ملی حمایت کرده است گفت که پاکستان برای حمایت و دیدگاه چین در موضوعات مختلف ارزش قائل است و در بستر سازمان ملل متحد، چین از موضع پاکستان در مورد کشمیر تحت اشغال هند حمایت کرد که ما از این کشور قدردان هستیم. رئیس سنا افزود که در سطح پارلمان یک همکاری ایده آل بین پاکستان و چین وجود دارد و همه احزاب سیاسی پاکستان در مورد روابط دوجانبه با چین از یک موضع برخوردارند.
محمد صادق سنجرانی خاطر نشان کرد که چین بزرگترین شریک تجاری پاکستان است و تاکنون بیشترین سرمایه گذاری را انجام داده است.
رئیس سنا در مورد اپیدمی کرونا گفت که پاکستان و چین در هر زمان دشواری در کنار یکدیگر ایستاده اند و چین برای کنترل همه گیری و اتخاذ یک استراتژی جامع برای محافظت از مردم اقدامات مثال زدنی را انجام داده است. چین از پاکستان در کنترل شیوع بیماری که ملت پاکستان، دولت، پارلمان و مردم از آن قدردان هستند حمایت کرده و پاکستان نیز از جاده ابریشم حمایت کرده است.
رئیس سنا از رهبری چین به دلیل اعزام تیمی از متخصصان چینی به پاکستان برای کمک و مساعدت های ارائه شده توسط چین در جریان همه گیر کرونا تشکر کرد. وی گفت: تیم چینی که شامل پزشکان و متخصصان بهداشت بود بهترین نظر کارشناسی را در زمینه کنترل این بیماری به کارشناسان پاکستانی ارائه داد و پاکستان تا حد زیادی توانست این بیماری را کنترل کند. همچنین رئیس مجلس سنا پاکستان از رئیس جمهور چین برای اعلام واکسن تولید شده برای کنترل اپیدمی کرونا به عنوان یک کالای عمومی جهانی تقدیر کرد.
سنجرانی در مورد پروژه ی سی پیک گفت که پاکستان فرصتهای گسترده ای برای هماهنگی با منطقه فراهم می کند و پروژه ی سی پیک یک پروژه عالی برای هماهنگی است. وی گفت که به لطف پروژه ی سی پیک، چین شاهد دوره جدیدی از رونق بیش از سه میلیارد نفر در آسیای میانه و خاورمیانه خواهد بود.
وی افزود: پروژه ی سی پیک به سرعت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی در منطقه کمک خواهد کرد و گوادر به عنوان قطب اصلی انرژی ، تجارت و حمل و نقل در حال ظهور است. وی گفت که با پروژه ی سی پیک، فرصت های شغلی جدیدی از طریق صنعت، کشاورزی و توسعه ایجاد می شود و دوره جدیدی از توسعه پایدار و رونق اقتصادی مشاهده می شود.
نماینده چین توانایی های رهبری رئیس مجلس سنا محمد صادق سنجرانی را ستود و گفت که رئیس سنا نقش کامل خود را در تقویت بیشتر دوستی پاکستان و چین بازی کرده است. نماینده چین گفت که پاکستان برای ما کشور مهمی است و چین به دوستی با پاکستان افتخار می کند. 
رئیس سنا همچنین ابراز امیدواری کرد که اقدامات عملی دیگری برای هماهنگی های آینده و زمینه سازی برای افزایش همکاری های چند جانبه و همچنین روابط سیاسی ، دیپلماتیک ، اقتصادی ، اقتصادی و بین مردم فراهم شود و در آینده تلاش های بیشتری در این زمینه ها انجام خواهد شد.

ارسال نظر

 
1