خبر فوری

 
 
دیدار قریشی و گوترش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد
کد خبر :979744577

10:49 1400/07/03


برچسب ها : آنتونیو گوترش, اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, ارتش هند, دبیرکل سازمان ملل متحد, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در مقر سازمان ملل متحد در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی این سازمان با یکدیگر دیدار نمودند.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان و دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه در مقر سازمان ملل متحد در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی این سازمان با یکدیگر دیدار نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شاه محمود قریشی و آنتونیو گوترش در این دیدار در خصوص تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله اوضاع افغانستان و مسئله کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد را از آخرین اوضاع منطقه کشمیر تحت کنترل هند و اقدامات ضد انسانی ارتش هند علیه ساکنان این منطقه آگاه ساخت و گفت: اقدامات یکجانبه گرایانه هند در منطقه جامو و کشمیر خطر بزرگی برای امنیت و ثبات منطقه و جهان است.

وی سپس پرونده ای حاوی مستندات جنایات ارتش هند علیه مسلمانان منطقه جامو کشمیر، نقض آشکار و گسترده حقوق بشر و همچنین ارتکاب جرایم جنگی در نسل کشی مسلمانان این منطقه را تقدیم دبیرکل سازمان ملل متحد نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان ابراز داشت: هند با زیر پا نهادن قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد در حال تلاش برای تغییر نسبت جمعیتی در منطقه اشغالی جامو و کشمیر است.

وی سپس خواستار نقش آفرینی دبیرکل سازمان ملل متحد برای حل مسئله کشمیر بر اساس اساسنامه سازمان ملل و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد شد و افزود: هند باید برای تجدید نظر در تصمیم خودسرانه در الحاق منطقه تحت مناقشه جامو و کشمیر به اراضی خود و همچنین اعطای حقوق مسلم مردم کشمیر در دستیابی به حق خود مختاری و حق تعیین سرنوشت تحت فشار قرار گیرد.

قریشی در بخش دیگری از اظهارات خود در این دیدار با اشاره به اوضاع افغانستان خواستار انجام اقدامات فوری از سوی جامعه جهانی برای ارسال کمک های انسان دوستانه و ارائه کمک های مالی به افغانستان برای برپایی امنیت و ثبات در این کشور شد.

وی اظهار داشت: ما از اقدام دبیرکل سازمان ملل متحد برای اعلام فراخوان نشست سران عالی رتبه در 13 سپتامبر برای بررسی اوضاع افغانستان تقدیر می کنیم.

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دبیرکل سازمان ملل متحد را از اقدامات اسلام آباد برای خارج نمودن کارمندان سازمان ملل متحد و دیگر نهادهای بین المللی از کابل و انتقال آن به پاکستان و همچنین کمک های ترسیل شده پاکستان برای مردم افغانستان که از طرق هوایی و زمینی ارسال شده است آگاه ساخت.

وی همچنین بر لزوم انجام اقدامات موثر برای گسترش روند اسلام هراسی، مهار عدم تحمل فزاینده و پایان رویکردهای تبعیض آمیز، پایان بی عدالتی در فراهم سازی واکسن و ارائه کمک مالی مناسب به کشورهای در حال توسعه برای مقابله با تاثیرات اقتصادی ناشی از شیوع کرونا تاکید نمود.

ارسال نظر

 
1