خبر فوری

 
 
دیدار قریشی و لاوروف در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه
کد خبر :2104145710

16:15 1400/06/26


برچسب ها : دیدار, سرگئی لاوروف, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه پاکستان, وزیر امور خارجه روسیه,

شاه محمود قریشی و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه پاکستان و روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای درباره تقویت مناسبات دوجانبه، گسترش همکاری ها و دیگر موضوعات منطقه ای و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند


دوشنبه : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی و سرگئی لاوروف وزرای امور خارجه پاکستان و روسیه در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای درباره تقویت مناسبات دوجانبه، گسترش همکاری ها و دیگر موضوعات منطقه ای و بین الملل به بحث و تبادل نظر پرداختند. دو کشور توافق کردند که رایزنی ها را در مورد مسائل مهم منطقه ای و جهانی ادامه دهند.

شاه محمود قریشی گفت : پاکستان مایل است همکاری های دوجانبه در زمینه تجارت و انرژی با روسیه را بیشتر تقویت کند. روابط دو جانبه با روسیه از اولویت های سیاست خارجی پاکستان است. پاکستان متعهد به تقویت روابط با روسیه در مجامع کلیدی منطقه ای و جهانی از جمله تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، دفاع و روابط مردمی است.

وی افزود : پاکستان صلح در افغانستان را برای صلح و ثبات در منطقه ضروری می داند. در شرایط کنونی، نیاز به تأمین مواد غذایی و دارویی بشردوستانه در افغانستان وجود دارد. پاکستان چهار هواپیما امدادی به کابل، قندهار، خوست و مزارشریف ارسال کرده است. شهروندان افغان را نباید در این برهه حساس تنها گذاشت. جامعه بین المللی باید برای ارائه کمک های اقتصادی و بشردوستانه به افغان ها قدم بردارد.

وی اظهار داشت : پاکستان به دنبال تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه در زمینه تجارت و انرژی با روسیه است.پاکستان مایل است جلسه اولیه کمیسیون بین دولتی، تجارت و سرمایه گذاری را در مسکو برگزار کند.علاوه بر این، پاکستان متعهد است که پروژه خط لوله گاز را در اسرع وقت اجرا کند. توسعه روابط سطح بالا بین پاکستان و روسیه نشانه روابط قوی دوجانبه است.

ارسال نظر

 
1