خبر فوری

 
 
دیدار قریشی با وزرای امور خارجه کشورهای ایرلند و امارات متحده عربی
کد خبر :731858897

11:54 1398/07/03


برچسب ها : پاکستان و امارات متحده عربی, پاکستان و ایرلند, شاه محمود قریشی, مجمع عمومی سازمان ملل متحد, نیویورک, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به همراه هیئت پاکستانی در نیویورک حضور دارد، با همتایان ایرلندی و اماراتی خود به‌صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.


 

نیویورک: به گزارش راز نیوز شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که به همراه هیئت پاکستانی در نیویورک حضور دارد، با همتایان ایرلندی و اماراتی خود به‌صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد.

 

بر اساس جزئیات منتشر شده، وزرای امور خارجه پاکستان و امارات متحده عربی در دیدار با یکدیگر، در خصوص موضوعات مختلف منطقه از جمله مسئله کشمیر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با اشاره به ادامه حکومت نظامی در منطقه کشمیر از 50 روز گذشته، آن را مخالفت صریح با قوانین بین‌المللی حقوق بشر و قطعنامه‌های سازمان ملل عنوان نمود.

وی اظهار داشت: دولت هند تابعیت به میلیون مسلمان منطقه آسام را  به‌صورت ناگهانی لغو و صدها هزار مسلمان آسامی را در سرزمین خودشان، آواره و بی‌خانمان نموده است.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان پس از این دیدار با همتای ایرلندی خود نیز دیدار و گفتگو نمود.

قریشی در این دیدار بابیان اینکه روابط و مناسبات پاکستان و ایرلند از اهمیت بسیاری برخوردار است گفت: ایرلند نقش بسیار اساسی در توسعه و آبادانی پاکستان در بخش‌های مختلف ایفا نموده است.

وی در ادامه با مطرح نمودن موضوع کشمیر، همتای ایرلندی خود را از آخرین وضعیت منطقه کشمیر آگاه نمود و خاطرنشان کرد: مردم کشمیر در حال گذراندن بدترین وضعیت زندگی هستند، دولت هند باهدف تغییر ساختار جمعیتی منطقه کشمیر، این منطقه را به یک زندان بزرگ تبدیل نموده است.

وی تصریح کرد: نه‌صد هزار نیروی نظامی ارتش هند در حال ظلم و سرکوب مردم مظلوم منطقه کشمیر هستند، اعمال حکومت نظامی باعث کاهش چشمگیر ذخایر مواد غذایی و دارویی در این منطقه شده است، این‌گونه اقدامات دهلی نو در منطقه کشمیر مخالفت صریح با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است.

وی در پایان تأکید کرد: جامعه جهانی باید با اقدامات اساسی خود در سطوح بین‌المللی، نسبت به متوقف نمودن بحران انسانی رو به آغاز تلاش نماید.

 

ارسال نظر

 
1