خبر فوری

 
 
دیدار فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری کنگو با وزیر امور خارجه پاکستان
کد خبر :1817623034

14:34 1400/10/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و کنگو, پنجاب, دیدار, شاه محمود قریشی, فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری کنگو, وزیر امور خارجه پاکستان,

اسکابوه آسیندا فال فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری کنگو با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | اسکابوه آسیندا فال فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری کنگو با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدار دو طرف در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک از جمله مسائل دیپلماتیک، سیاسی، اقتصادی، منطقه ای و امنیتی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار گفت: جمهوری کنگو کشوری کلیدی در قاره آفریقا بوده و من از جانب نخست وزیر و دولت پاکستان برای رئیس جمهور کنگو و فلیکس شسکیدی رئیس اتحادیه آفریقا بهترین ها را آرزو می کنم.

وی با تمجید از عملکرد و اقدامات رئیس اتحادیه آفریقا برای کشورهای آفریقایی، به فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری کنگو برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در جمهوری کنگو به صورت موفقیت آمیز تبریک گفت.

وزیر امور خارجه پاکستان طی این دیدار از کریستف آپالا وزیر امور خارجه کنیا برای سفر به پاکستان دعوت کرده و گفت که پاکستان در زمینه دیپلماتیک، سیاست «همکاری با آفریقا» را اتخاذ کرده است.

وی همچنین گفت که پاکستان به نقش کنگو در امنیت منطقه آفریقا اذعان دارد. دو طرف همچنین برای همکاری بین پاکستان و کنگو در زمینه های دفاعی، آموزش و امنیت گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان سپس گفت: پاکستان مصمم به ایفای نقش بر اساس ماموریت حافظ صلح سازمان ملل در کنگو می باشد.

فرمانده کل نیروهای مسلح جمهوری کنگو نیز طی این دیدار از نیروهای در حال خدمت ارتش پاکستان بر اساس ماموریت حافظ صلح سازمان ملل در جمهوری کنگو تمجید کرد.

ارسال نظر

 
1