خبر فوری

 
 
دیدار فرمانده نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1183403052

11:32 1400/05/08


برچسب ها : پاکستان و آفریقای جنوبی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, ژنرال رودزانی مافوانیا, فرمانده نیروهای مسلح آفریقای جنوبی,

ژنرال رودزانی مافوانیا فرمانده نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| ژنرال رودزانی مافوانیا فرمانده نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی در ادامه دیدار با مقامات عالی رتبه پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور این کشور دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار با تاکید بر اهمیت توسعه همکاری ها میان پاکستان و آفریقای جنوبی در بخش دفاعی ابراز داشت: پاکستان خواهان گسترش سطح همکاری های خود با آفریقای جنوبی در بخش های مختلف تجاری، سرمایه گذاری و دفاعی است.

رئیس جمهور پاکستان خاطرنشان کرد: دو کشور دارای ظرفیت های گسترده ای در جهت توسعه روابط و همکاری در بخش های مختلف برخوردار می باشند، پاکستان بر اساس برنامه راهبری خود با عنوان «نگاه به آفریقا» اهمیت ویژه ای برای روابط خود با آفریقای جنوبی قائل است، تقویت روابط میان دو کشور نیازمند تبادل هیئت های سیاسی و نظامی دوجانبه می باشد.

دکتر عارف علوی در بخش دیگری از اظهارات خود در دیدار با فرمانده نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی وی را از اقدامات و تدابیر اتخاذ شده از جانب دولت پاکستان در جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا آگاه ساخت.

وی همچنین به تشریح آخرین اوضاع منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل دهلی نو و اقدامات ارتش هند در نقض حقوق بشر در این منطقه پرداخت و گفت: هند سعی دارد از طریق نسل کشی مسلمانان کشمیری با به شهادت رساندن آنان و صادر نمودن مدارک اصالت اقامت برای شهروندان غیر بومی،  نسبت جمعیتی این منطقه را تغییر دهد.

رئیس جمهور پاکستان تاکید کرد: جامعه جهانی باید برای اعطای حق تعیین سرنوشت به مردم منطقه اشغالی کشمیر بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تلاش نماید.

ژنرال رودزانی مافوانیا فرمانده نیروهای دفاعی ملی آفریقای جنوبی نیز در این دیدار اظهار داشت: نیروهای مسلح پاکستان و آفریقای جنوبی نیازمند تقویت روابط در جهت منافع یکدیگر می باشند.

ارسال نظر

 
1