خبر فوری

 
 
دیدار فرمانده ستاد ارتش پاکستان با دکتر حسن روحانی
کد خبر :358399485

14:41 1398/09/02


برچسب ها : پاکستان و ایران, حسن روحانی, فرمانده ستاد ارتش پاکستان, قمر جاوید باجوا,

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان روز سه شنبه 28 آبان ماه جاری با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کرد.


تهران: به گزارش راز نیوز| ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان روز سه شنبه هفته جاری با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار کرد.

 بر اساس جزئیات منتشر شده، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان در ادامه دیدارهای خود با مقامات جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه 28 آبان ماه با حضور در کاخ ریاست جمهوری با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

طبق اعلام مسئول روابط عمومی ارتش پاکستان، دو طرف در این دیدار به رایزنی درباره موضوعات مختلف منطقه و امنیت مرزی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار ژنرال «قمر جاوید باجوا» فرمانده ارتش پاکستان، در جریان این دیدار از تلاش ها و اقدامات ارتش پاکستان در زمینه مبارزه با تروریسم و حفظ امنیت و ثبات منطقه تمجید نمود.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت روزافزون روابط اقتصادی دو کشور را افزود: روابط تهران – اسلام آباد، در زمینه اقتصادی باید از سطح موجود افزایش یابد و نباید دو طرف به این میزان از روابط اقتصادی و تجاری رضایت بدهند و باید با تلاش مضاعف، ساز و کارهای بهتری را برای توسعه تجارت و روابط اقتصادی و رسیدن به جایگاه مطلوب در این عرصه با رفع موانع موجود، فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران خط لوله صلح را تا مرز پاکستان رسانده است و ما کاملاً آمادگی داریم در این زمینه همکاری‌های خود را به نتیجه برسانیم. همچنین آمادگی داریم تمهیداتی فراهم کنیم که شرکت‌ها و تجار دو کشور بتوانند روابط گسترده‌تری با یکدیگر داشته باشند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود ضرورت توجه به امنیت مرزهای دو کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: خوشبختانه شاهد تحولات مثبتی در این زمینه هستیم و اطمینان داریم با اراده‌ای که در دو طرف وجود دارد به راحتی می‌توانیم با معضل قاچاق و قاچاقچیان و ناامن کنندگان مرزهای دو کشور مقابله کنیم.

روحانی با اشاره به تحولات و مسایل مهم منطقه، تصریح کرد: معتقدیم در زمینه مسایل و روابط منطقه‌ای همه باید در راستای برقراری صلح، آرامش و ثبات با یکدیگر همکاری کنند.

روحانی همچنین با اشاره به وضعیت کشور افغانستان، گفت: در خصوص افغانستان همه می‌دانیم آنچه راهگشا خواهند بود مشارکت همه گروه‌ها و اقوام در سرنوشت افغانستان است و این مردم افغانستان هستند که می‌توانند در کشور خود بدون دخالت قدرت‌های خارجی تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور اضافه کرد: بدون تردید وجود پایگاه‌های نظامی و حضور نظامی آمریکا بر مشکلات افغانستان را افزوده است.

ارسال نظر

 
1