خبر فوری

 
 
دیدار فرماندار ایالت سند با نایب رئیس مجلس نیویورک
کد خبر :1486241980

10:41 1402/02/14


برچسب ها : ایالت سند, پاکستان و آمریکا, خواهر خواندگی, دولت ایالت سند, روابط دوجانبه, فرماندار ایالت سند, نیویورک, کامران تیسوری,

کامران تیسوری فرماندار ایالت سند در حاشیه مراسم انعقاد روابط "ایالت خواهر" میان ایالت سند و نیویورک، با فل راموس نایب رئیس مجلس نیویورک دیدار کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| کامران تیسوری فرماندار ایالت سند در حاشیه مراسم انعقاد روابط "ایالت خواهر" میان ایالت سند و نیویورک، با فل راموس نایب رئیس مجلس نیویورک دیدار کرد.

فل راموس نایب رئیس مجلس نیویورک طی سخنرانی در مراسم انعقاد روابط "ایالت خواهر" میان ایالت سند و نیویورک که توسط کمیته امور عمومی پاکستانی های مقیم آمریکا برگزار شد، گفت: بهترین راه برای داشتن روابط و تفاهم قوی ایالات متحده با هر کشور، ایجاد یک رابطه "ایالت خواهر" و "شهرهای خواهر" است. فرماندار ایالت سند باید بر تقویت تبادل هیئت های عالی رتبه و افزایش روابط میان نمایندگان دوطرف تاکید و پافشاری کنند، زیرا این راهی برای نزدیک تر شدن می باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: اینجا جمعیت قابل توجهی از پاکستانی ها زندگی می کنند، آنها تجربه زیادی در ایجاد چنین رابطه ای دارند و آن را به کار خواهند گرفت، همچنین قطعنامه ای برای ایالت سند را در مجلس ایالتی ارائه خواهند کرد. اولویت آنها تلاش برای به دست آوردن وضعیت "نیویورک، سند ایالت خواهر" خواهد بود.

 

کامران تیسوری با اشاره به این موضوع که من در حال حاضر در سفر غیررسمی هستم، اظهار داشت که قصد ملاقات با جامعه پاکستانی های مقیم را داشتم اما در آخرین لحظات مطلع شدم که در این دیدار نایب رئیس مجلس نیز حضور خواهند داشت، به همین منظور هیچگونه حرفی در موضع دولتی نخواهم زد.

وی در پاسخ به سوالات مطرح شده برخی حضار در مورد وضعیت پاکستان، تصریح داشت که پاکستان به سرمایه گذاری نیازمند است نه اهدای مبالغ، تا بتوان از طریق سرمایه گذاری کشور را نجات داد، پاکستانی های مقیم خارج در زمینه های آموزش، بهداشت و تکنولوژی سرمایه گذاری کنند تا بتوان نسل بعدی را توانمند ساخت.

دکتر اعجاز احمد بنیانگذار کمیته امور عمومی پاکستانی های مقیم آمریکا، در این بین بیان داشت که روابط میان پاکستان و آمریکا از 75 سال گذشته مبتنی بر امور نظامی بوده اند و در جنگ های مختلف در جهان شاهد گرمی بیشتر این روابط بوده ایم، الان زمان آن است تا در کنار روابط مبتنی بر امور نظامی، روابط اقتصادی و اجتماعی نیز استوار شوند تا تاثیرات آن به مردم پاکستان برسد. در صورت احیای درجه خواهر خواندگی برای ایالات پنجاب و سند، می توان به صورت گسترده ای در بخش های آموزش، بهداشت و تحقیق همکاری کرد، دانشجویان کمک هزینه دریافت می کنند و نیز می توانند از برنامه تبادل دانشگاه ها بهره مند شوند. درحالیکه این درجه به ایالت سند در زمینه تواناتر شدن در مقابله با بلایای طبیعی و تغییرات اقلیمی بهبودی خواهد داد.

 

ارسال نظر

 
1