خبر فوری

 
 
دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با ولیعهد عربستان سعودی
کد خبر :394480253

08:56 1398/09/24


برچسب ها : پاکستان و عربستان سعودی, عمران خان, محمد بن سلمان, نخست وزیر پاکستان, ولیعهد عربستان سعودی,

عمران خان نخست وزیر پاکستان که روز گذشته به عربستان سعودی سفر کرده است با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.


ریاض: به گزارش راز نیوز| عمران خان نخست وزیر پاکستان که روز گذشته به عربستان سعودی سفر کرده است با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه، گسترش همکاری‌ها و دیگر موضوعات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عمران خان و محمد بن سلمان در ادامه این دیدار موضوعات مختلف منطقه را به صورت تفصیلی مورد بحث قرار دادند و بر ضرورت استراتژیکی روابط پاکستان و عربستان سعودی تأکید کردند.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این دیدار روابط اسلام آباد و ریاض را برای رشد، توسعه و امنیت دو کشور بسیار اساسی و ضروری دانست، نخست وزیر پاکستان با استقبال از بر عهده گرفتن ریاست سازمان G20 توسط عربستان گفت: این موضوع بازتاب نقش رهبرانه عربستان سعودی در جامعه جهانی است.

وی با تأکید بر حل سیاسی و دیپلماتیک تمامی اختلافات و تنش‌ها افزود: پاکستان به همکاری‌های خود در زمینهٔ ایجاد صلح در منطقه ادامه خواهد داد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه ولیعهد عربستان سعودی را از آخرین وضعیت منطقه جامو و کشمیر و اقدامات هند در این منطقه آگاه ساخت و بر ضرورت پیگیری این موضوع از طریق سازمان همکاری اسلامی و دیگر نهادها و سازمان‌های بین‌المللی تأکید کرد.

لازم به ذکر است عمران خان نخست وزیر پاکستان به منظور رفع نگرانی مقامات عربستان سعودی در خصوص نشست کوالالامپور به ریاض سفر کرده است.

در پی دعوت نخست وزیر مالزی از همتای پاکستانی خود جهت شرکت در نشست کوالالامپور و پذیرش آن توسط عمران خان، مقامات عربستان سعودی این اقدام نخست وزیر پاکستان را ناخوشایند دانستند.

ارسال نظر

 
1