خبر فوری

 
 
دیدار عمران خان با وانگ چی شان نخست وزیر چین در پکن
کد خبر :1199095787

20:35 1400/11/16


برچسب ها : اقتصادی, پاکستان و چین, پروژه سی پیک, پکن, تجاری, دیدار, روابط دو جانبه, سرمایه گذاری, عمران خان, گفتگو, نخست وزیر چین, وانگ چی شان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان با وانگ چی شان نخست وزیر چین در پکن پایتخت چین دیدار و گفتگو کرد.


 

پکن: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان با وانگ چی شان نخست وزیر چین در پکن پایتخت چین دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، رهبران دو کشور تمامی ابعاد روابط دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند و در مورد مسائل اقتصادی، تجاری، پروژه سی پیک، منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.

همچنین هر دو طرف بر حمایت خود از همکاری راهبردی پاکستان و چین در موضوعات مورد علاقه تاکید کردند و عمران خان میزبانی المپیک زمستانی پکن را به همتای چینی خود تبریک گفت.

روابط راهبردی و دو جانبه پاکستان و چین به نفع هر دو کشور است و جشن های هفتادمین سالگرد روابط دیپلماتیکمیان دو کشور در سال گذشته، ابعاد جدیدی به دوستی دوجانبه بخشید.

عمران خان گفت: پاکستان متعهد به توسعه کیفیت بالای پروژه سی پیک جهت برقراری راهروهای صنعتی، تجاری، بهداشتی، دیجیتال می باشد.

وی همچنین از کمک های دولت چین در مقابله با ویروس کرونا، تحویل به موقع واکسن ها تشکر و از نقش سی پک در توسعه زیرساخت ها، انرژی، توسعه اجتماعی-اقتصادی و زندگی مردم پاکستان قدردانی کرد.

عمران خان، همتای چینی خود را از اقدامات افزایش سرمایه گذاری چین در سی پیک و مناطق فناوری ویژه و اقدامات دولت برای محافظت از شهروندان، پروژه ها و موسسات چینی در پاکستان آگاه ساخت.

نخست وزیر پاکستان بر وضعیت وخیم کشمیر اشغالی و اهمیت اقدام فوری جامعه جهانی برای کاهش درد و رنج مردم کشمیری همزمان با همکاری پاکستان و چین برای اهداف مشترک برقراری صلح، ثبات و توسعه در افغانستان تاکید کرد.

در ادامه این نشست، دو طرف بر توسعه بیشتر روابط اقتصادی دوجانبه و همکاری با یکدیگر توافق و بر تعهد خود جهت پیشبرد روابط همکاری چندجانبه و در خصوص تشکیل جوانب مشترک در دوره جدید میان پاکستان و چین تاکید کردند.

به گفته فواد چودری، وزیر رسانه و اطلاع رسانی پاکستان، عمران خان نخست وزیر پاکستان طی دیدار با سرمایه گذاران چینی، موضوعات پروژه های آب در کراچی و فیصل آباد به ویژه پروژه K4 در کراچی، کانال هاب و تصفیه خانه آب در فیصل آباد مورد بحث و بررسی قرار گرفت همچنین سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در پاکستان ابراز علاقه کرده اند.

 

ارسال نظر

 
1