خبر فوری

 
دیدار ظریف با مقامات پاکستانی
کد خبر :226840235

18:20 1397/06/09


برچسب ها : ایران, پاکستان, شاه محمود قریشی, قمر جاوید باجوا, محمد جواد ظریف,

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، در دیدارهای جداگانه با همتای خود وزیر امور خارجه پاکستان و فرمانده ارتش پاکستان ملاقات کرد.


 

اسلام آباد:محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که طی یک سفر دو روزه به پاکستان رفته است،امروز در دیدارهای جداگانه با همتای خود وزیر امور خارجه پاکستان و فرمانده ارتش پاکستان ملاقات کرد.

به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دیلی پاکستان،محمد جواد ظریف به منظور دیدار با همتای پاکستانی خود در محل دفتر وزارت خارجه حضور یافت و با استقبال گرم شاه محمود قریشی و همراهانش وارد دفتر وزارت شد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ایران با تبریک به همتای خود به  مناسبت لغو مسابقات برنامه ریزی شده در هلند برای اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) گفت:تلاش های پاکستان و اعلام انزجار نسبت به این اقدام هلند با صدور قطعنامه در پارلمان این کشور باعث گردید مقامات هلند تصمیم به لغو مسابقات شرم آور بگیرند.

ظریف گفت:کشورهای مسلمان باید با اتحاد و همدلی،با اسلام هراسی کشورهای غربی مقابله کنند.

شاه محمود قریشی نیز در دیدار حمایت های رهبر معظم انقلاب از منطقه کشمیر و محکومیت ظلم در این خطه را قابل تقدیر خواند.

وی گفت:ایران و پاکستان همیشه در هنگام مشکلات،در کنار یکدیگر بوده اند و پاکستان از مواضع ایران درباره معاهده هسته ای حمایت میکنیم و انتظار داریم دو طرف معاهده به وعده های خود عمل نمایند.

ساعاتی پیش وزیر امور خارجه ایران با فرمانده ارتش پاکستان نیز دیدار داشت.

به گزارش خبرگزاری ایکسپرس نیوز،محمد جواد ظریف عصر امروز با حضور در دفتر مرکزی ارتش پاکستان در راولپندی با ژنرال قمر جاوید باجوا،فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد مسائل امنیتی منطقه و حفظ آرامش به رایزنی پرداختند.

فرمانده ارتش پاکستان در این دیدار خطاب به ظریف گفت:ارتش پاکستان خالصانه در حال انجام وظیفه برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه است.

وزیر امور خارجه ایران نیز از اقدامات ارتش پاکستان در سطح منطقه و مناطق مرزی تشکر و قدردانی کرد و این اقدامات را مثبت ارزیابی کرد.

ارسال نظر

 
1