خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی با وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر بلژیک
کد خبر :444117801

13:13 1400/07/03


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, پاکستان و بلژیک, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, وزیر امور خارجه بلژیک, وزیر امور خارجه پاکستان,

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار با همتایان و مقامات کشورهای مختلف حاضر در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سرکار خانم صوفیا ویلمز وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر بلژیک دیدار کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه دیدار با همتایان و مقامات کشورهای مختلف حاضر در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با سرکار خانم صوفیا ویلمز وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر بلژیک دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه و تحولات افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار با اشاره به گفتگوی تلفنی صورت گرفته میان دو طرف در ماه گذشته ابراز داشت: پاکستان بلژیک را به عنوان شریک تجاری مهم خود در اتحادیه اروپا می داند، اسلام آباد در حال حاضر با مد نظر قرار دادن چشم انداز عمران خان توجه خود را بر اولویت های اقتصادی متمرکز نموده است.

وی همچنین بر لزوم تقویت بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی میان پاکستان و بلژیک تاکید ورزید و از اقدام بلژیک در حمایت از پاکستان در خصوص تداوم حضور نام پاکستان در طرح جی سی پی تقدیر نمود.

وزرای امور خارجه پاکستان و بلژیک در ادامه این گفتگو پیرامون تحولات افغانستان نیز به رایزنی پرداختند.

وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت برپایی ثبات در افغانستان برای امنیت منطقه و به ویژه پاکستان ابراز داشت: جامعه جهانی باید با در نظر داشت خطرات موجود در زمینه وقوع بحران اقتصادی و فاجعه انسانی در افغانستان اقدامات موثر و جدی برای همکاری و امدادرسانی به مردم این کشور را به کار بندد.

وی افزود: در این برهه حساس و حیاتی همکاری ها و کمک های جامعه جهانی می تواند پیام مثبتی را برای مردم افغانستان به همراه داشته باشد.

سرکار خانم صوفیا ویلمز وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر بلژیک نیز در این دیدار از وزیر امور خارجه پاکستان و مقامات این کشور برای همکاری ویژه پاکستان در زمینه خروج شهروندان بلژیکی و اعضای سفارت این کشور در افغانستان از کابل تقدیر نمود.

وزرای امور خارجه پاکستان و بلژیک در پایان نسبت به تداوم رایزنی ها میان مقامات دو کشور جهت تقویت و توسعه روابط و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور توافق نمودند.

ارسال نظر

 
1