خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی با رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد
کد خبر :176077580

10:03 1400/07/03


برچسب ها : اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل, رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد, روند صلح افغانستان, شاه محمود قریشی, عبدالله شهید, وزیر امور خارجه پاکستان, کشمیر هند,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه در نیویورک آمریکا حضور دارد، روز جمعه در مقر سازمان ملل متحد با عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی این سازمان دیدار کرد.


نیویورک: به گزارش راز نیوز| شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان که در صدر هیئت عالی رتبه در نیویورک آمریکا حضور دارد، روز جمعه در مقر سازمان ملل متحد با عبدالله شهید رئیس مجمع عمومی این سازمان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مورد علاقه مشترک و تحولات منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در این دیدار پیروزی عبدالله شهید در انتخابات ریاست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری نمود با حضور ایشان در این مسئولیت حساس به پیشرفت مسائل مهم موجود در دستور کار سازمان ملل متحد کمک نماید.

وی در ادامه رئیس مجمع عمومی سازمان ملل را از نقض صریح و آشکار حقوق بشر در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل هند آگاه ساخت و مستندانی در خصوص نقض گسترده حقوق بشر و ارتکاب جرایم جنگی از سوی نیروهای مسلح هند در منطقه جامو و کشمیر تحت کنترل این کشور را به وی تقدیم نمود.

وزیر امور خارجه پاکستان سپس طی سخنانی ابراز داشت: امیدواریم سازمان ملل متحد بر اساس قطعنامه های خود، نقش وسیع و موثر برای دستیابی مردم منطقه جامو و کشمیر به حق خود مختاری و دیگر حقوقشان را ایفا نماید.

شاه محمود قریشی در بخش دیگری از سخنان خود در این دیدار به تشریح اوضاع سیاسی و امنیتی افغانستان پرداخت و بر لزوم امداد رسانی فوری به افغانستان برای مقابله با هرگونه فاجعه انسانی در این کشور تاکید ورزید.

وی همچنین خواستار امداد رسانی انسانی و اقتصادی جامعه جهانی به افغانستان برای پایان جنگ و خونریزی چندین ساله و بازسازی این کشور شد.

قریشی سپس رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد را از کمک های ارسالی از سوی پاکستان به افغانستان بر اساس ارزش های انسان دوستانه و تلاش های اسلام آباد برای برپایی صلح و ثبات در این کشور آگاه ساخت.

وی همچنین بر اهمیت افزایش تعداد نمایندگان در شورای امنیت سازمان ملل متحد، برپایی دموکراسی، شفاف سازی، موثر و پاسخگو بودن این شورا برای مقابله با چالش های مختلف پیش روی جهان تاکید نمود و گفت: ما معتقدیم تصمیمات مربوط به ایجاد اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل متحد باید با اتفاق نظر تمامی اعضا صورت گیرد.

وزیر امور خارجه پاکستان تصریح کرد: انجام اقداماتی در زمینه مقابله با موج در حال گسترش اسلام هراسی، پایان دادن به بی عدالتی در توزیع واکسن و همچنین کمک مالی مناسب به کشورهای در حال توسعه که با پاندمیک کرونا و تاثیرات اقتصادی ناشی از آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستند بسیار ضروری است.

ارسال نظر

 
1