خبر فوری

 
 
دیدار شاه محمود قریشی با امام علی رحمان
کد خبر :900744487

15:23 1400/06/03


برچسب ها : امامعلی رحمان, پاکستان و تاجیکستان, دیدار, شاه محمود قریشی, ملاقات,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان روز چهارشنبه در دوشنبه دیدار کرد.


دوشنبه : به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان روز چهارشنبه در دوشنبه دیدار کرد.

وزیر امور خارجه بر تعهد خود برای تقویت بیشتر روابط دوجانبه با تاجیکستان در زمینه های چندجانبه مورد علاقه دو جانبه تاکید کرد و رئیس جمهور تاجیکستان را در مورد موضع پاکستان در مورد وضعیت کنونی در افغانستان مطلع کرد.

شاه محمود قریشی گفت : صلح و ثبات در افغانستان برای کل منطقه از جمله پاکستان و تاجیکستان از نظر افزایش همکاری های اقتصادی و تقویت روابط دارای اهمیت یکسانی است. پاکستان و تاجیکستان دارای روابط عمیق تاریخی برادرانه بر اساس مبانی مشترک مذهبی و فرهنگی هستند. خوشبختانه رهبری عالی دو کشور متعهد به گسترش و تحکیم بیشتر این روابط دوجانبه است.

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان با استقبال وزیر امور خارجه در تاجیکستان با پیشنهاد اتخاذ رویکرد برای دستیابی به اهداف مشترک با توجه به وضعیت افغانستان موافقت کرد.

امام علی رحمان گفت : من مشتاقانه منتظر شرکت عمران خان نخست وزیر پاکستان در جلسه سازمان همکاری شانگهای هستم که در سپتامبر 2021 در شهر دوشنبه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

 
1