خبر فوری

 
 
دیدار سناتور گراهم با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :793229938

22:12 1397/10/30


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, ترامپ, طالبان,

سناتور گراهم آمریکایی: تویت های ترامپ مشکلات ایجاد می کند.


 

به گزارش راز نیوز، سناتور گراهم آمریکایی با نخست وزیر پاکستان عمران خان دیدار کرد در این دیدار وزیر خارجه پاکستان هم حضور داشت. سناتور گراهم از کوشش پاکستان درباره حل مشکل سیاسی افغانستان اظهار خرسندی کرد و از پروژهای مردمی عمران خان ستایش کرد. نخست وزیر پاکستان عمران خان گفت: روابط بهتر با همسایگان برای تقویت همکاری در منطقه لازم است. گروه اقتصادی ما در حال برنامه ریزی برای حل مشکل اقتصادی پاکستان است که شرکت های آمریکایی می توانند از این موقعیت استفاده کنند.

سناتور گراهم در ادامه افزود: خدمات ارتش پاکستان در مناطق قبیله ای به مردم قابل قدردانی است. کشیدن دیوار آهنی بین مرز افغانستان و پاکستان برای حفظ حدود مرزی پاکستان اقدام مثبتی است و پاکستان برای حفظ حدود مرزی خود جدی است. و افغانستان هم باید برای حفظ حدود مرزی خود جدی باشد. اکنون موقع برقراری امنیت در افغانستان است و آمریکا نمی تواند از افغانستان دور شود خیلی کارها هنوز باید انجام شود.

در مناطق وزیرستان پاکستان وضعیت رو به بهبود است. در گذشته تغییر در سیاست های آمریکا با پاکستان اشتباه بوده است. اگر پاکستان کشوری پایدار باشد به نفع آمریکا است.

وی همچنین اظهار داشت: نخست وزیر پاکستان عمران خان و اشرف غنی با ترامپ دیدار کنند. و برای حل مشکل منطقه اقدام عملی انجام دهند. آمریکا بعد از مذاکرات طالبان هم پیمان پاکستان خواهد بود. آمریکا خواستار پایداری و ایجاد فرصت های اقتصادی در افغانستان و پاکستان است.

وی در آخر افزود:  تویت های ترامپ مشکلات ایجاد می کند.  

ارسال نظر

 
1