خبر فوری

 
 
دیدار سناتورهای آمریکایی با عمران خان در اسلام آباد
کد خبر :527154042

19:11 1400/09/20


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دیدار, روابط دوجانبه, سناتور آمریکایی, عمران خان, گفتگو, نخست وزیر پاکستان, همکاری دوجانبه,

هیئتی متشکل از چهار عضو مجلس سنای آمریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | هیئتی متشکل از چهار عضو مجلس سنای آمریکا با عمران خان نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کردند.

عمران خان پس از استقبال گرم از اعضای سنای آمریکا، گفت: پاکستان و ایالات متحده آمریکا باید روابط خود را برای پیشبرد اهداف مشترک بیشتر تقویت کنندهمچنین این دیدار به تقویت روابط کمک خواهد کرد و روابط نزدیک میان دو کشور را رشد خواهد داد همچنین پاکستان و ایالات متحده آمریکا نیاز به تقویت بیشتر روابط برای صلح و ثبات در منطقه دارند.

نخست وزیر پاکستان همچنین به سناتورهای آمریکایی در مورد موضع پاکستان در زمینه تغییر وضعیت در افغانستان توضیح داد و خواستار اتخاذ همه اقدامات ممکن برای پایان دادن به بحران انسانی در افغانستان شد.

در این دیدار همکاری های دوجانبه در مبارزه با تروریسم و ​​تهدیدات امنیتی در منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

عمران خان سناتورهای آمریکایی را از نقض شدید حقوق بشر در کشمیر اشغالی مطلع ساخت و گفت: سیاست های خارجی افراطی BJP تحت تأثیر RSS تهدیدی برای صلح منطقه است همچنین آمریکا باید نقش خود را در برقراری صلح و ثبات در منطقه ایفا کند.

نخست وزیر پاکستان گفت: اگر فضای مساعدی از سوی هند ایجاد شود، پاکستان آماده انجام هرگونه اقدامات صلح آمیز میان پاکستان و هند خواهد بود.

سناتورهای آمریکایی از همکاری پاکستان در تخلیه شهروندان آمریکایی و سایر دیپلمات ها از افغانستان قدردانی کردند و گفتند: ایالات متحده آمریکا و پاکستان بایستی برای ارتقای همکاری های اقتصادی خود تلاش کنند.

ارسال نظر

 
1