خبر فوری

 
 
دیدار سفیر کره جنوبی با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1061991368

15:09 1401/07/06


برچسب ها : پاکستان و کره جنوبی, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر کره جنوبی, گروه دوستی پارلمانی پاکستان و کره جنوبی,

سئو سنگ پئو سفیر کره جنوبی با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد همچنین در این دیدار، مسائل منطقه ای و بین المللی دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سئو سنگ پئو سفیر کره جنوبی با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد همچنین در این دیدار، مسائل منطقه ای و بین المللی دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

راجا پرویز اشرف به سفر هیئت گروه دوستی پارلمانی پاکستان و کره جنوبی به اسلام اباد در تاریخ 22 تا 25 اوت 2022 اشاره کرد و گفت: پاکستان و کره جنوبی روابط دوستانه ای بر اساس چندین دهه همکاری مشترک اقتصادی دارند، پاکستان همچنین ارزش زیادی برای روابط خود با کره جنوبی قائل است.

وی بر ضرورت تقویت روابط پارلمانی و اقتصادی میان دو کشور گفت: کره توسط رهبری مصمم خود به اهداف توسعه در بخش های اقتصادی و صنعتی دست یافته است همچنین فرصت های سرمایه گذاری گسترده ای در پاکستان به ویژه در بخش های ارتباطات، انرژی، زیرساخت ها و فناوری وجود دارد که شرکت های کره ای می توانند از آنها بهره مند گردند.

رئیس مجلس ملی پاکستان به خسارت های ناشی از سیل ویرانگر در پاکستان اشاره کرد و گفت: مجلس ملی پاکستان میزبان سومین نشست منطقه ای پارلمان های مناطق آسیا و اقیانوسیه با موضوع دستیابی به اهداف توسعه پایدار در تاریخ 22 شهریور (13 سپتامبر) بود.

راجا پرویز اشرف از کمک های سخاوتمندانه دولت کره به سیل زدگان تشکر کرد و گفت: کشورهای در حال توسعه جهان بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی می بینند و در این راستا چنین کشورهایی بایستی برای جبران این خسارات پیشروی کنند.

وی از مشارکت هیئت پارلمانی کره در کنفرانس اخیر و موضع اصولی تغییرات اقلیمی قدردانی کرد و گفت: در نشست آتی اتحادیه بین المجالس (IPU) که ​​در شهر روندا برگزار خواهد شد، قطعنامه اضطراری در رابطه با بلایای سیل ناشی از تغییرات آب و هوایی در پاکستان ارائه خواهد شد که در این قطعنامه از کشورهای توسعه یافته خواسته شده است که برای جبران خسارات ناشی از بلایای تغییرات آب و هوایی در کشورهای در حال توسعه اقدامات فوری انجام دهند.

در ادامه سفیر کره ضمن پذیرش دعوت رئیس مجلس ملی پاکستان مبنی بر حضور در مراسم چهلمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور بیان کرد: کره جنوبی برای روابط خود با پاکستان ارزش زیادی قائل است و پاکستان را به عنوان شریک اقتصادی نزدیک خود می داند.

وی در پایان افزود: سرمایه گذاران کره ای به شدت علاقه مند سرمایه گذاری در پاکستان هستند که باعث تقویت بیشتر روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور خواهد شد همچنین دولت کره تمام حمایت های ممکن را از پاکستان برای جبران خسارات ناشی از تغییرات اقلیمی ارائه خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1