خبر فوری

 
دیدار سفیر کره جنوبی با رئیس مجلس سنا پاکستان
کد خبر :1755728666

14:29 1400/07/22


برچسب ها : دیدار, سفیر کره جنوبی, محمد صادق سنجرانی,

سفیر کره جنوبی با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد.


اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | سفیر کره جنوبی با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنا پاکستان در ساختمان پارلمان دیدار کرد. در این دیدار موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله روابط دوجانبه و وضعیت منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این نشست همچنین در مورد ایجاد واحد تولید تلفن همراه سامسونگ در پاکستان توسط کره جنوبی بحث شد. در این دیدار بر لزوم تبادل هیئت ها بین گروه های دوستی پارلمانی برای نزدیک شدن پارلمان های دو کشور و تقویت بیشتر همکاری های پارلمانی تاکید شد. دو رهبر خواستار افزایش بیشتر همکاری و درک متقابل در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک در سطح ملی و بین المللی شدند.

صادق سنجرانی گفت : پاکستان خواهان گسترش بیشتر تجارت با کره است. کره همچنین باید از سرمایه گذاری در پروژه های سی پیک و مناطق ویژه اقتصادی برای تقویت روابط منطقه ای بهره مند شود. روابط مردم پاکستان با کره بسیار محترم است. سفر کره جنوبی در مسیر صلح، دموکراسی و رفاه ستودنی است. تنها در چند دهه، کره خود را به یک اقتصاد از نظر فناوری پیشرفته تبدیل کرده است. پاکستان اهمیت زیادی به روابط چندجانبه خود با کره جنوبی می دهد که شامل زمینه های همکاری سیاسی، اقتصادی، علمی، دفاعی، فرهنگی و دیگر زمینه ها می شود.

وی افزود : پاکستان با توجه به تغییر وضعیت اخیر در افغانستان، بیش از 16000 اتباع خارجی را به کشور خود باز می گرداند. به درخواست کره جنوبی، پاکستان با خیال راحت 392 کره ای را از کابل خارج کرد. پاکستان اهمیت زیادی برای روابط اقتصادی خود با کره قائل است.در دو سال گذشته شرکت های کره ای به تدریج حضور و سهم بازار خود را در پاکستان افزایش داده اند. برای ارتقای تجارت دو جانبه باید اقدامات فعال انجام شود. توافق تجارت آزاد برای هر دو کشور برای ارتقاء تجارت مفید خواهد بود. 

ارسال نظر

 
1