خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ژاپن با وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان
کد خبر :730547773

12:06 1401/06/26


برچسب ها : پاکستان و ژاپن, دیدار, سفیر ژاپن, سناتور شیری رحمان, وادا میتسوهیرو, وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان,

وادا میتسوهیرو سفیر ژاپن با سناتور شیری رحمن وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | وادا میتسوهیرو سفیر ژاپن با سناتور شیری رحمن وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان طی این دیدار سفیر ژاپن را در مورد اقدامات دولت پاکستان برای امداد رسانی به سیل زدگان و میزان خسارات سیل در این کشور آگاه کرد.

سفیر ژاپن نیز طی این دیدار از میزان خسارات جانی و مالی پاکستان طی سیل ابراز تاسف و با دولت و مردم پاکستان ابراز همدردی کرد.

وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان طی این دیدار گفت که طی سیل در پاکستان 1508 نفر جان باخته و بیش از 12 هزار نفر زخمی شدند. بیش از 300 پل تخریب و بیش از 13 هزار کیلومتر جاده دچار خسارت شدید شد. به دلیل خسارات وارد شده به زیرساخت های پاکستان روند امداد رسانی به کندی انجام می شود.

وی افزود: به دلیل عدم توانایی برپایی خیمه ها در مناطق سیل زده به دلیل زیر آب رفتن این مناطق، امداد رسانی سریع به سیل زدگان به یک وظیفه فوری تبدیل شده است. علاوه بر این پاکستان با بلایای طبیعی متعدد از جمله دمای بیش از 53 درجه سانتیگراد در ایالت سند، وبا، تب دِنگی و دیگر بیماری ها روبرو شده است. بیش از 33 میلیون نفر که از سیل در پاکستان آسیب دیده اند در معرض بیماری های مذکور قرار دارند.

سفیر ژاپن نیز طی این دیدار گفت که ژاپن به پاکستان 7 میلیون دلار کمک مالی اضطراری خواهد کرد. وزیر تغییرات آب و هوایی پاکستان نیز با تشکر از سفیر ژاپن گفت که ما از مردم ژاپن برای کمک به سیل زدگان پاکستان و بازسازی پاکستان تشکر می کنیم.

وی گفت: ما برای ایجاد زیرساخت های پایدار نیاز به کمک های مالی بیشتری داریم. هدف ما ایجاد زیرساخت های مقاوم و پایدار در پاکستان و رفع نیازهای سیل زدگان پاکستان از جمله غذا، کسب و کار و آب قابل شرب پس از کاهش حجم سیل در کشور است.

ارسال نظر

 
1