خبر فوری

 
 
دیدار سفیر چین با وزیر اطلاع رسانی پاکستان
کد خبر :1935130412

17:27 1399/09/12


برچسب ها : پاکستان و چین, دیدار, سفیر چین, سی پیک, شبلی فراز, نونگ رونگ, همکاری, وزیر اطلاع رسانی,

نونگ رونگ سفیر چین در پاکستان با شبلی فراز وزیر اطلاع رسانی و مقامات ارشد وزارت اطلاع رسانی دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نونگ رونگ سفیر چین در دیدار با شبلی فراز وزیر امور اطلاع رساني به همراه مقامات ارشد وزارت اطلاع رسانی بر لزوم همکاری پاکستان و چین در زمینه های رسانه و فرهنگ تأکید کرد.

شبلی فراز با تأکید بر ارتقاء روابط فرهنگی گفت که همکاری در زمینه فیلم باید مورد توجه قرار گیرد. شبلی فراز افزود که پاکستان خواهان تقویت همکاری در عرصه فیلم است زیرا این اصل برای ارتقاء ارزش های اصلی و میراث فرهنگی هر جامعه مهم است.

وزیر اطلاع رسانی خواهش انجمن تهیه کنندگان فیلم پاکستان را در دیدار با سفیر چین به وی منتقل کرد تا بحث در مورد همکاری در این زمینه انجام شود. همچنین شبلی فراز همتای چینی خود را برای سفر به پاکستان دعوت کرد تا فرصت های همکاری بیشتر در زمینه های رسانه و اطلاعات مورد بررسی قرار گیرند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان بیان کرد که کریدور اقتصادی چین و پاکستان (پروژه سی پیک) پروژه مهمی است که ارتباط منطقه ای را افزایش می دهد. وی گفت که ما مشتاقانه منتظر پروژه های مرحله دوم پروژه سی پیک به ویژه در زمینه کشاورزی هستیم.

شبلی فراز پیشنهاد آموزش اصحاب رسانه در مفاهیم مدرن رسانه ای را كرد. نونگ رونگ سفیر چین گفت كه چین برای تقویت روابط رسانه ای بین دو كشور همه همکاری های ممكن را گسترش می دهد.

شایان ذکر است رسانه های پاکستانی پس از کاهش اپیدمی کویید 19، قصد دارند هیأتی را برای بازدید از شهرهای مختلف چین به این کشور اعزام کنند.

سفیر چین همچنین خواستار هماهنگی بیشتر بین رسانه های دو کشور برای برطرف کردن شکاف در پروژه های مختلف سی پیک شد. همچنین دو طرف بر لزوم برقراری تماس دائمی برای تقویت همکاری های مداوم تأکید کردند.

ارسال نظر

 
1