خبر فوری

 
دیدار سفیر چین با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1318732866

16:19 1401/01/24


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, تبریک, دیدار, سفیر چین, شی جن پنگ, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

پنگ چنگژو سفیر چین روز سه شنبه 23 فروردین (12 مارس) در دفتر نخست وزیری با محمد شهباز شریف نخست وزیرجدید پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | پنگ چنگژو سفیر چین روز سه شنبه 23  فروردین (12 مارس) در دفتر نخست وزیری با محمد شهباز شریف نخست وزیرجدید پاکستان در اسلام آباد دیدار و تصدی پست نخست وزیری را به وی تبریک گفت و پیام آرزوهای خوب دولت و رهبری چین را ابلاغ کرد.

وی افزود: چین، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان را دوستی قوی و مصمم می داند که جایگاه وی در چین بسیار مورد احترام و تحسین قرار دارد.

وی همچنین از تلاش های نخست وزیر برای ارتقای کریدور اقتصادی چین و پاکستان سی پیک (CPEC) در دوران تصدی خود به عنوان وزیر ارشد ایالت پنجاب قدردانی کرد.

شهباز شریف ضمن ابراز آرزوی گرم و موفقیت برای رهبری چین، به سفرهای متعدد خود به کشور چین اشاره کرد و از شی جن پنگ رئیس جمهورچین جهت پیشرفت های مداوم در سی پیک، پروژه شاخص طرح کمربند و جاده و اهمیت آن برای توسعه اقتصادی و شکوفایی پاکستان قدردانی کرد.

وی بر تعهد دولت خود برای تسریع در اجرای پروژه های در حال اجرا با کیفیت بالای سی پک و تبدیل آن به نماد دوستی و مشارکت عمیق میان چین و پاکستان و  تاکید کرد.و بر اهمیت افزایش سرمایه گذاری چین در ایجاد صنایع، کشاورزی و فناوری دیجیتال تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به همکاری نزدیک خود با چین در زمان وزیر ارشد ایالت پنجاب، مشارکت استراتژیک همیشگی پاکستان و چین را سنگ بنای سیاست خارجی پاکستان و عنصر صلح و ثبات منطقه ای دانست و گفت: دوستی با چین در قلب پاکستان است و مردم چین قوی ترین و نزدیک ترین شریک پاکستان هستند.

در پایان شهباز شریف بر تعهد دولت خود جهت توسعه بیشتر مشارکت اقتصادی و همکاری بین دو کشور در راستای منافع مشترک تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1