خبر فوری

 
 
دیدار سفیر چین با رئیس پارلمان پاکستان
کد خبر :1382530968

16:37 1399/10/09


برچسب ها : اسد قیصر, پاکستان, پاکستان و چین, جموعه سی پیک, چین, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی, مجلس ملی پاکستان, مجموعه سی پک, نونگ رونگ, کریدور اقتصادی,

نونگ رونگ سفیر چین در پاکستان با اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نونگ رونگ سفیر کشور چین در پاکستان با اسد قیصر رئیس پارلمان پاکستان دیدار و در مورد روابط دو جانبه، موضوعات مهم منطقه ای و جهانی و سایر موضوعات مورد علاقه مشترک گفتگو کرد.

رئیس پارلمان پاکستان در گفتگو با سفیر چین گفت که روابط دوستانه بی نظیر پاکستان و چین مثالی برای کل جهان است و روابط دو کشور دوست بر اساس احترام متقابل، اعتماد، منافع و مشارکت استراتژیک است و روابط دو کشور روز به روز درحال بهتر شدن هستند. چین و پاکستان در مورد موضوعات منطقه ای و جهانی موضع مشترکی دارند و دو کشور از جایگاه یکدیگر در مجامع منطقه ای و جهانی حمایت کرده اند.

اسد قیصر افزود: پروژه کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) هدیه ای از کشور چین به پاکستان است. کریدور اقتصادی چین و پاکستان (CPEC) و طرح کمربند و جاده (BRI) پروژه هایی برای توسعه و شکوفایی کل منطقه هستند. پارلمان پاکستان در ساخت (CPEC)  همکاری های لازم را انجام خواهد داد و سمینارهای مربوط به کریدور اقتصادی چین و پاکستان، تحت نظارت پارلمان در تمام استانها از جمله آزاد کشمیر و گلگیت-بلتستان در حال سازماندهی هستند.

رئیس پارلمان پاکستان با خاطر نشان کردن اینکه توسعه روابط بین پارلمان های دو کشور می تواند روابط دوجانبه را به اوج جدیدی برساند بیان کرد که منطقه اقتصادی رشکئی، بخش صنعت را در پاکستان تقویت می کند و دوره جدیدی از توسعه و شکوفایی در منطقه را آغاز خواهد کرد.

همچنین رئیس پارلمان پاکستان سالگرد 70 ساله روابط دیپلماتیک پاکستان و چین را به دولت ها و مردم هر دو کشور تبریک گفت و به مناسبت تکمیل 7 دهه روابط دیپلماتیک بین چین و پاکستان، اسد قیصر با پیشنهاد کنفرانس مجازی با همتای چینی خود موافقت کرد.

در این دیدار سفیر چین گفت که چین برای دوستی مثال زدنی خود با پاکستان ارزش زیادی زیادی قائل است و دوستی با پاکستان از اهمیت اساسی در سیاست خارجی چین برخوردار است. چین و پاکستان در هر غم و اندوهی دوست یکدیگر هستند و دو کشور در هر شرایط دشوار کنار یکدیگر ایستاده اند.

همچنین سفیر چین از برگزاری کنفرانس مجازی بین رئیس پارلمان پاکستان و چین ابراز خرسندی کرد و افزود: برگزاری این کنفرانس مجازی باعث افزایش و استحکام روابط پارلمانی دو کشور خواهد شد.

ارسال نظر

 
1