خبر فوری

 
 
دیدار سفیر چین با دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور تغییرات اقلیمی و آب و هوایی
کد خبر :575389389

15:19 1399/09/25


برچسب ها : پاکستان و چین, دستیار ویژه تغییرات اقلیمی, سفیر چین, ملک امین اسلم, نونگ رونگ,

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد امروز دوشنبه با ملک امین اسلم دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور تغییرات اقلیمی و آب و هوایی به دیدار و گفتگو پرداخت.


 اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد امروز دوشنبه با ملک امین اسلم دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور تغییرات اقلیمی و آب و هوایی به دیدار و گفتگو پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون ابعاد مختلف مربوط به گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه موضوعاتی همچون محیط زیست، تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، مدیریت بحران، انرژی های تجدید پذیر، حفاظت از جنگل ها و ارتقای فضای سبز بحث و گفتگو نمودند و در زمینه تبدیل پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان به یک کریدور حامی فضای سبز به توافق رسیدند.

ملک امین اسلم دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در جریان این دیدار از تلاش های چین در زمینه ارائه پیشنهادات برای همکاری در زمینه های مختلفی همچون پروژه های داخلی و بهبود وضعیت محیط زیست و ایجاد فرصت های شغلی در این بخش تقدیر و تشکر نمود.

وی افزود: معاونت تغییرات اقلیمی و آب و هوایی پاکستان و دولت چین در زمینه تغییر رویکرد استفاده از پروژه های ذغال سنگ به سوی انرژی های تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست با یکدیگر همکاری خواهند نمود.

وی در ادامه اظهارات خود سفیر چین را از طرح جامع نخست وزیر پاکستان در زمینه چشم انداز «پاکستان سبز و تمیز» محرک های سبز و طرح ابتکاری مناطق حفاظت شده، میزان اجرای این طرح ها در پاکستان و فرصت های شغلی ایجاد شده در پی آن آگاه ساخت.

نونگ رونگ سفیر چین در اسلام آباد نیز در جریان این دیدار از تصمیمات نخست وزیر پاکستان مبنی بر اجرای طرح های مربوط به توسعه فضای سبز و حفظ جنگلات در پاکستان تمجید و نسبت به هرگونه همکاری لازم در این زمینه اطمینان بخشی نمود.

وی همچنین از تلاش های ملک امین اسلم دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور تغییرات اقلیمی نیز برای گسترش فضای سبز و حفظ محیط زیست تمجید نمود.

ارسال نظر

 
1