خبر فوری

 
 
دیدار سفیر چین با دستیار خزانه و امور اقتصادی نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1806057681

21:15 1399/01/26


برچسب ها : پاکستان و چین, سفیر چین, ویروس کرونا,

یاوجنگ سفیر چین در اسلام آباد با عبد الحفیظ شیخ مشاور خزانه و امور اقتصادی نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یاوجنگ سفیر چین در اسلام آباد با عبد الحفیظ شیخ مشاور خزانه و امور اقتصادی نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

عبد الحفیظ شیخ در این دیدار ضمن تشکر از دولت چین بابت کمک های ارائه شده به پاکستان در زمینه مبارزه با کرونا، گزارشی در مورد جزئیات بسته های کمکی اعلام شده دولت فدرال برای مشاغل آسیب دیده و شهروندان از شیوع ویروس کرونا ارائه کرد. وی افزود: در این موقع دشوار، ارائه و تامین خدمات بهداشت عمومی به مردم، کمک به اقشار ضعیف جامعه و توسعه پایدار اقتصاد از اولویت های دولت است. دولت در این زمینه بسته جامع امدادرسانی بیش از 1200 میلیارد روپیه را اعلام کرده است که 200 میلیارد از این بسته سهم کارگران و قشر زحمت کش، 100 میلیارد روپیه برای مشاغل کوچک و متوسط و کشاورزی، 107 میلیارد برای حق بیمه و 50 میلیارد برای بازپرداخت مالیات بر درآمد اختصاص یافته است. علاوه بر این طبق برنامه "احساس" کمک های نقدی به آسیب پذیر ترین بخش های جامعه ارائه می شود، که کاهش قیمت بنزین و گازوئیل و تاخیر در پرداخت قبض های برق و گاز نیز بخشی از این بسته است.

مشاور نخست وزیر پاکستان در این بین گزارشی از اثرات منفی بر بازار را ارائه کرده و اظهار داشت که به موجب آن صادرات کاهش یافته است. در راستای سناریوی فعلی، بانک جهانی، صندوق بین المللی پول و کشورهای گروه 20 در مورد کاهش بدهی کشورهای درحال توسعه صحبت می کنند، زیرا بدون آن این کشورها به شدت تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. وی در زمینه ارائه طرحی از سوی سازمان های نامبرده که به کشورهای در حال توسعه مانند پاکستان امکان دهد تا علاوه بر عمل به تعهدات بین المللی خود، امر امداد رسانی به قشر ضعیف جامعه که تحت تاثیر کرونا قرار گرفته است را فراهم کنند، ابراز امیدواری کرد. وی افزود: پاکستان مشتاقانه منتظر کمک چین برای مقابله با ناهنجاری های ایجاد شده توسط این بیماری همه گیر در قبال پاکستان است.  

ارسال نظر

 
1