خبر فوری

 
 
دیدار سفیر پاکستان در ژاپن با رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1165406363

16:54 1401/07/29


برچسب ها : اسلام آباد, بشیر رضا تارر, پاکستان و ژاپن, پنجاب, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, سفیر پاکستان در ژاپن,

بشیر رضا تارر سفیر پاکستان در ژاپن با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | بشیر رضا تارر سفیر پاکستان در ژاپن با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهور پاکستان طی این دیدار گفت: ضرورت بیشتر تلاش کردن برای افزایش روابط دوجانبه کنونی پاکستان و ژاپن احساس می شود. باید بر روابط اقتصادی و تجاری پاکستان و ژاپن و توسعه منابع انسانی کشور توجه شود.

وی طی این دیدار از حمایت مداوم ژاپن از پاکستان در گروه اقدام ویژه مالی (FATF) تشکر کرد و گفت که سفیر پاکستان باید از ژاپن برای کمک به تعلیق پرداخت بدهی های معوق پاکستان، تشکر کند.

وی افزود: میزان تبادلات تجاری پاکستان و ژاپن تقریبا 2.56 میلیارد دلار است. وی همچنین با تمجید از همکاری توسعه ای سازمان همکاری بین المللی ژاپن (جایکا) با پاکستان، گفت که سفیر پاکستان در ژاپن باید برای بردن روابط دوجانبه پاکستان و ژاپن به سطح بالاتر تلاش کند.

وی گفت: باید راه های افزایش همکاری با ژاپن در بخش های فناوری اطلاعات و ارتباطات، منابع انسانی، ارائه خدمات آنلاین، موسسات آموزشی و صنعت، جستجو شود.

 

وی همچنین گفت: ژاپن برای توسعه پاکستان تلاش ارزشمندی کرده است. بر اساس شواهد تاریخی، ژاپن با بیش از 13 میلیارد دلار کمک، دومین شریک بزرگ پاکستان است.

وی سپس طی این دیدار بر لزوم کاهش تعرفه ها و اعطای دسترسی بدون عوارض گمرکی به بازارهای ژاپن برای محصولات پاکستانی تاکید کرد.

ارسال نظر

 
1