خبر فوری

 
 
دیدار سفیر پاکستان در مینسک با رئیس جمهور بلاروس
کد خبر :1296875023

16:05 1401/01/27


برچسب ها : الکساندر لوکاشنکو, پاکستان و بلاروس, رئیس جمهور بلاروس, سفیر پاکستان در بلاروس, مینسک, وزیرامور خارجه بلاروس,

سجاد حیدر خان سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در مینسک روز گذشته با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دیدار نمود.


مینسک: به گزارش راز نیوز| سجاد حیدر خان سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در مینسک روز گذشته با الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، در این دیدار که ولادیمیر ماکی وزیر امور خارجه بلاروس نیز حضور داشت، دو طرف پیرامون مناسبات دوجانبه و سطح روابط موجود میان دو کشور و ظرفیت های موجود در جهت توسعه همکاری ها به ویژه در بخش اقتصادی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در این دیدار بر اهمیت توسعه همکاری ها با پاکستان جهت ارتقای سطح مشارکت با این کشور تاکید نمود.

وی با ابراز اطمینان نسبت به پیشرفت های صورت گرفته برای ایجاد شرکت مشترک ساخت تراکتور در پاکستان، آمادگی خود برای توسعه همکاری های اقتصادی را اعلام داشت.

رئیس جمهور بلاروس در ادامه به تشریح مواضع کشور خود در خصوص تحولات اوکراین پرداخت و بر لزوم حل صلح آمیز مسئله اوکراین تاکید ورزید.

سجاد حیدر خان سفیر پاکستان در مینسک نیز با تاکید بر عزم پاکستان برای توسعه روابط دوستانه با بلاروس به تشریح آماری از سطح تجارت میان دو کشور در سال 2021 میلادی پرداخت، طبق این آمار حجم تجارت میان دو کشور نسبت به سال 2020 میلادی با رشد 77 درصدی به رقمی معادل 92.6 میلیون دلار رسیده است.

سفیر پاکستان با اشاره به پتانسیل پاکستان با جمعیتی بالغ بر 220 میلیون نفر و دارا بودن موقعیت استراتژیک، از صنعتگران بلاروس برای سرمایه گذاری در بخش ماشین آلات کشاورزی و فرآوری شیر و بهره مندی از ظرفیت های موجود دعوت به عمل آورد.

 

ارسال نظر

 
1