خبر فوری

 
دیدار سفیر منتخب پاکستان برای تاجیکستان با دکتر عارف علوی
کد خبر :229788925

14:17 1402/01/08


برچسب ها : پاکستان و تاجیکستان, جامو و کشمیر, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, سفیر پاکستان, هند, کشمیر اشغالی,

محمد سعید سرور سفیر منتخب پاکستان برای تاجیکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد سعید سرور سفیر منتخب پاکستان برای تاجیکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

رئیس جمهور پاکستان در این دیدار ضمن تاکید بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری فیمابین، انجام اقدامات جهت افزایش سرمایه گذاری و تجارت برای رشد دو کشور برادر را ضروری عنوان کرد و گفت:  پاکستان روابط عمیق تاریخی و فرهنگی با تاجیکستان دارد.

وی افزود: پاکستان براساس چشم انداز "آسیای میانه"، خواستار روابطی خوب، مثمر ثمر و پایدار با تمامی کشورهای آسیای میانه می باشد و مصمم برای تعمیق روابط با دولت های آسیای میانه در بخش های سیاسی، اقتصادی و انرژی هستیم. پروژه "کاسا 1000" یک بخش مهمی از چشم انداز آسیای میانه است.

دکتر عارف علوی خطاب به سفیر اظهار داشت که شما باید در زمینه بهبود تصویر پاکستان در تاجیکستان هم فعالیت داشته باشید. وی با تاکید بر ایجاد ارتباط آموزشی میان دوکشور، خاطر نشان ساخت که دانشجویان تاجیک با دسترسی به منابع آموزشی دانشگاه علامه اقبال و دانشگاه مجازی می توانند نهایت استفاده را ببرند.

رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر ضرورت برجسته سازی آنچه را که سیاست های ضد اقلیت من جمله ضد مسلمانان هند عنوان کرد، اظهار داشت که همچنین باید جنایات نیروهای نظامی هند در کشمیر اشغالی نیز مطرح و برجسته سازی شود. 

ارسال نظر

 
1