خبر فوری

 
 
دیدار سفیر معین پاکستان در قزاقستان با دکتر عارف علوی پیرامون بررسی روابط دوجانبه
کد خبر :999049676

19:57 1401/12/05


برچسب ها : اقتصادی, پاکستان و قزاقستان, جامو و کشمیر, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, سفیر پاکستان, گفتگو, همکاری دوجانبه, هند, کشاورزی,

نعمان بشیر بهتی سفیر معین پاکستان در قزاقستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | نعمان بشیر بهتی سفیر معین پاکستان در قزاقستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در کاخ ریاست جمهوری اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، دکتر عارف علوی ظرفیت روابط تجاری، اقتصادی و کشاورزی میان دو کشور را بالاتر از سطح فعلی خواند و گفت: پاکستان اهمیت زیادی برای روابط خود با قزاقستان قائل است، سرمایه گذاران قزاقستانی بایستی از مناطق ویژه اقتصادی در پاکستان نهایت استفاده و بهره مندی را ببرند.

وی همچنین افزایش روابط با کشورهای آسیای مرکزی را بخش مهمی از سیاست پاکستان در قبال منطقه توصیف کرد و افزود: پاکستان خواهان روابط پایدار و معنادار با کشورهای آسیای مرکزی می باشد

دکتر عارف علوی در ادامه این دیدار، بر ضرورت تبدل هیئت های مشترک علمی تاکید کرد و گفت: دانشگاه مجازی پاکستان امکانات آموزش آنلاین را فراهم آورده است و دانشجویان قزاقستانی می توانند از این امکانات بهره مند شوند همچنین حدود 8 هزار دانشجوی خارجی در حال استفاده از برنامه های آموزش مجازی در این کشور می باشند.

وی خطاب به نعمان بشیر بهتی بیان کرد: سفیر منتخب باید از مردم و دولت قزاقستان به دلیل حمایت و ارسال کمک های بشر دوستانه برای سیل زدگان در پاکستان تشکر و قدردانی نماید و سیاست های ضد مسلمانان و ضد اقلیت ها توسط هند را ترویج کند.

رئیس جمهور پاکستان در پایان این نشست از سفیر منتخب در قزاقستان خواست تا جنایات و نقض حقوق بشر توسط دولت اشغالگر هند علیه مسلمانان در جامو و کشمیر را برجسته نماید.

ارسال نظر

 
1