خبر فوری

 
 
دیدار سفیر مصر با فواد چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان
کد خبر :647643247

11:33 1400/11/13


برچسب ها : پاکستان و مصر, دکتر طارق دحروج, سفیر مصر, فواد چودری, وزیر اطلاع رسانی و رسانه,

سفیر مصر در اسلام آباد و وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه ای به بحث و رایزنی پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر مصر در اسلام آباد و وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه ای به بحث و رایزنی پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر طارق دهروگ سفیر مصر در اسلام آباد روز چهارشنبه با فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی و رسانه پاکستان دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون موضوعات مختلف مورد علاقه دوجانبه و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه صنعت تولید فیلم و سریال گفتگو نمودند.

چودری فواد حسین در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و مصر دارای روابط دوستانه و دیرینه با یکدیگر می باشند که از طریق ریشه های فرهنگی، مذهبی و برادرانه با یکدیگر گره خورده است. مواضع دو کشور در قبال مسائل مختلف بین المللی مشترک و یکسان می باشد.

دو طرف در این دیدار نسبت به راه اندازی مرکز دوبله فیلم و سریال جهت ترجمه محصولات سینمایی و تلویزیونی دو کشور توافق نمودند.

مقامات دو کشور علاوه بر این در خصوص امور مختلف همچون تحولات افغانستان و سفر قریب الوقوع نخست وزیر پاکستان به چین نیز به رایزنی پرداختند.

وزیر اطلاع رسانی پاکستان با اشاره به تحولات افغانستان افزود: فاجعه انسانی بزرگی در حال وقوع در افغانستان است و در شرایط کنونی نمی توان مردم این کشور را به حال خود رها کرد. جامعه جهانی باید برای همراهی و پشتیبانی از مردم افغانستان وارد عمل شود و مصر نیز باید نقش خود در این زمینه را ایفا کند.

وی تصریح کرد: نخست وزیر پاکستان در سفر خود به چین با مقامات این کشور در خصوص مسئله افغانستان نیز رایزنی خواهد نمود.

دکتر طارق دهروگ سفیر مصر نیز در این دیدار ابراز داشت: مصر خواهان گسترش بیش از پیش همکاری های خود با پاکستان است.

وی همچنین از فواد حسین چودری وزیر اطلاع رسانی پاکستان برای فراهم نمودن فرصت دیدار تقدیر و تشکر نمود.

ارسال نظر

 
1