خبر فوری

 
 
دیدار سفیر مراکش با طارق یوسف رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کراچی پیرامون توسعه روابط دوجانبه
کد خبر :1213183547

17:11 1401/09/02


برچسب ها : اتاق بازرگانی کراچی, بازرگانی و تجاری, پاکستان و مراکش, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سفیر مراکش, نایب رئیس اتاق بازرگانی کراچی, همکاری دوجانبه,

محمد کارمون سفیر مراکش طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت کراچی (KCCI) در نشستی با حضور محمد طارق یوسف رئیس اتاق بازرگانی سخنانی را ایراد کرد.


کراچی: به گزارش راز نیوز | محمد کارمون سفیر مراکش طی بازدید از اتاق بازرگانی و صنعت کراچی (KCCI) در نشستی با حضور محمد طارق یوسف رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کراچی، توصیف احمد معاون ارشد، محمد حارث اگر معاون رئیس KCCI و میرزا اشتیاق بیگ سرکنسول افتخاری مراکش سخنانی را ایراد کرد.

محمد کارمون حجم تجارتی فعلی را ناکافی دانست و گفت: مراکش و پاکستان بایستی جهت توسعه حجم تجارت دوجانبه، روابط میان اتاق‌های بازرگانی و جامعه تجاری دو کشور را افزایش دهند در همین حال، برنامه ریزی هایی در خصوص سفر هیئت تجاری پاکستان به مراکش به دلیل توسعه تجارت دوجانبه در دست بررسی است.

وی افزود: مراکش یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیاست است به همین دلیل پاکستان می تواند از مراکش در این زمینه جهت ارتقای فرصت های گردشگری خود تجربیاتی را کسب نمایند، همچنین لازم به ذکر است مراکش حدود 70 درصد از ذخایر فسفات جهان را در اختیار دارد و این کشور همچنان در حال تبدیل شدن به یک قهرمان انرژی خورشیدی است.

وی افزود: جامعه تجاری پاکستان می تواند از بستر خودرویی مراکش بهره مند گردد در حالی که بیشتر صادرات محصولات خودرو و قطعات یدکی مراکش به کشورهای آفریقایی انجام می گیرد که هر ساله به میزان 10 درصد افزایش می یابد.

در همین حال، محمد طارق یوسف رئیس اتاق بازرگانی و صنعت کراچی ضمن خیرمقدم به سفیر مراکش بیان کرد: پاکستان مراکش را شریک مهمی می داند و این کشور نقش دروازه ورود به آفریقا را ایفا می کند. همچنین "سیاست توجه به آفریقا" جهت تقویت روابط میان دو کشور می تواند به تسریع تجارت و تقویت روابط اقتصادی کمک کند و راه های جدیدی را برای بازرگانان پاکستانی و مراکشی برای ترویج تجارت دوجانبه هموار خواهد ساخت.

وی ادامه داد: سرمایه گذاران مراکشی می توانند از فرصت های سرمایه گذاری جذاب در بخش های مختلف پاکستان از جمله کشاورزی، نساجی، انرژی های تجدید پذیر، امنیت غذایی، توسعه صنعتی، زیرساخت ها، ورزش و گردشگری بهره مند گردند.

ارسال نظر

 
1