خبر فوری

 
 
دیدار سفیر مجارستان با شبلی فراز وزیر علوم و فناوری پاکستان
کد خبر :1599648685

13:01 1400/03/11


برچسب ها : پاکستان و مجارستان, سفیر مجارستان, شبلی فراز, وزیر علوم و فناوری,

سفیر مجارستان و وزیر علوم و فناوری پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه در بخش علم و فناوری میان پاکستان و مجارستان توافق نمودند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر مجارستان و وزیر علوم و فناوری پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه در بخش علم و فناوری میان پاکستان و مجارستان توافق نمودند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، بلافایزکاس سفیر مجارستان در اسلام آباد روز گذشته با شبلی فراز وزیر علوم و فناوری دولت فدرال پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

دو طرف در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و بوداپست و دیگر موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شبلی فراز وزیر علوم و فناوری پاکستان در این دیدار با بیان اینکه پاکستان از جمله کشورهای تحت تاثیر تغییرات اقلیمی است ابراز داشت: تغییرات اقلیمی وضعیت آب و هوای پاکستان را تحت تاثیر قرار داده است، بنابراین مهمترین توجه ما بر روی تامین آب، کشاورزی و مواد غذایی متمرکز شده است.

وی افزود: پاکستان در حال برگزاری یک نشست ملی در خصوص مسائل مربوط به آب می باشد و پس از آن نیز یک نشست بین المللی در این زمینه منعقد خواهد شد، دو کشور می توانند از تجارب و مهارت های یکدیگر بهره مند شوند.

وزیر علوم و فناوری در ادامه این دیدار از دولت مجارستان برای ارائه بورسیه تحصیلی به دانشجویان پاکستانی تقدیر نمود و گفت: این دانشجویان سفرای مجارستان در پاکستان خواهند بود، وی همچنین خواستار افزودن بخش های کارآموزی و آموزش در زمینه های فنی و علمی به بورسیه های تحصیلی مجارستان برای دانشجویان پاکستانی شد.

سفیر مجارستان در اسلام آباد با بیان اینکه دو کشورهای یادداشت تفاهم های مختلفی را در زمینه علم و فناوری به امضاء رسانده اند بر عزم مجارستان برای تداوم همکاری ها در جهت تقویت بیش از پیش روابط دو کشور تاکید ورزید.

 

 

 

ارسال نظر

 
1