خبر فوری

 

کراچی: به گزارش راز نیوز| سفیر قطر در اسلام آباد روز گذشته با وزیر ارشد ایالت سند به دیدار و رایزنی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، شیخ سعود بن عبدالرحمان آل ثانی سفیر قطر در اسلام آباد که به منظور بازدید از مناطق سیل زده و بررسی روند امدادرسانی به ایالت سند سفر کرده است، روز جمعه با سید مراد علی شاه وزیر ارشد ایالت سند دیدار نمود.

در این دیدار که مشال محمد انصاری سرکنسول قطر در شهر کراچی نیز حضور داشت، دو طرف در خصوص وضعیت مناطق سیل زده و روند امدادرسانی به سیل زدگان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

سفیر قطر در این دیدار با ابراز تأسف نسبت به تلفات جانی ناشی از وقوع سیل در ایالت سند مراتب همبستگی و همدردی خود با خانواده‌های آسیب دیده را اعلام داشت و گفت: دولت قطر در این شرایط دشوار و حساس در کنار مردم پاکستان به ویژه اهالی سند حضور دارد.

وزیر ارشد ایالت سند نیز در این دیدار با استفاده از نقشه دیجیتال به تشریح وضعیت مناطق آسیب دیده در اثر وقوع سیل پرداخت و گفت: در اثر وقوع سیل در ایالت سند 1.5 میلیون نفر بی خانمان شده و تمامی مزارع کشاورزی نابود شده‌اند، همچنین 10 میلیون نفر در 23 شهرستان مختلف تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و تعداد افراد حاضر در کمپ‌ها نیز به 600 هزار نفر رسیده است.

سفیر قطر نیز در ادامه قول مساعد ارسال محموله حامل چادر را به وزیر ارشد ایالت سند داد و گفت: دولت قطر هرگونه همکاری لازم با دولت سند برای احیای زندگی سیل زدگان را مبذول خواهد داشت.

وی همچنین از حضور در مناطق زده سیل زده برای بازدید میدانی این مناطق و بررسی سطح خسارت‌های وقوع سیل خبر داد.

ارسال نظر

 
1