خبر فوری

 
 
دیدار سفیر قطر با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان
کد خبر :1650834081

14:26 1398/12/23


برچسب ها : پاکستان و قطر, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سفیر قطر,

سفیر قطر در اسلام آباد در پایان ماموریت دیپلماتیک خود با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر قطر در اسلام آباد در پایان ماموریت دیپلماتیک خود با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، صقر بن مبارک المنصوری سفیر قطر در اسلام آباد پس از پایان ماموریت دیپلماتیک خود روز جمعه به دیدار با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان رفت.

دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در جریان این دیدار با بیان اینکه پاکستان مصمم به تغییر روابط صمیمانه سیاسی خود با قطر به همکاری های اقتصادی است گفت: شرکت های قطری می توانند از فرصت های مختلف سرمایه گذاری در پاکستان بهره مند شوند.

وی افزود: روابط تجاری دو کشور پس از ایجاد مسیر دریایی مستقیم میان بندرهای کراچی و حمد و دسترسی پاکستان به بازار مواد غذایی قطر بیش از پیش تقویت یافته است.

عارف علوی با اشاره به نقش حیاتی قطر در نهایی شدن توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان افغانستان ابراز امیدواری نمود تمامی طرف های این توافقنامه نسبت به حفظ و پاسداری از مفاد توافقنامه متعهد باشند و رویای ایجاد صلح در افغانستان را به حقیقت تبدیل نمایند.

وی در ادامه سفیر قطر را از اقدامات ضد انسانی دولت دهلی نو علیه مسلمانان و سرکوب وحشیانه آنان به دست نیروهای امنیتی هند آگاه ساخت و خواستار ورود سازمان همکاری اسلامی و جامعه جهانی برای تامین امنیت اقلیت های مذهبی در هند شد.

رئیس جمهوری پاکستان در پایان این دیدار اتمام ماموریت دیپلماتیک سفیر قطر را به وی تبریک گفت و از تلاش های وی در جهت تقویت مناسبات و گسترش همکاری های دوجانبه تقدیر به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1