خبر فوری

 
 
دیدار سفیر قزاقستان با وزیر فدرال امنیت غذایی ملی پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :78990748

15:42 1400/12/27


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, تجارت, دیدار, سفیر قزاقستان, سید فخر امام, سید فخر امام وزیر, گفتگو, وزیر امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان,

جران کستارد سفیر جمهوری قزاقستان در پاکستان با سید فخر امام وزیر فدرال امنیت غذایی ملی پاکستان در اسلام آباد دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | جران کستارد سفیر جمهوری قزاقستان در پاکستان روز جمعه 27 اسفند (18 مارس) با سید فخر امام وزیر فدرال امنیت غذایی ملی و تحقیقات پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد، همچنین جاوید همایون معاون ارشد وزیر امور خارجه پاکستان نیز در این نشست حضور داشت.

در این دیدار، سید فخر امام بر ضرورت همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف از جمله کشت دام و گیاهان، محصولات کشاورزی، تجارت، قرنطینه و حفاظت از گیاهان، دامپزشکی و بخش تحقیقات کشاورزی تاکید کرد و گفت: تجارت فعلی میان قزاقستان و پاکستان در مقایسه تجارت پاکستان با سایر کشورهای آسیای مرکزی از رتبه بالایی برخوردار است اما در برابر پتانسیل موجود در هر دو کشور، میزان تجارت میان دو کشور در سطح پایینی قرار دارد.

وی افزود: پاکستان ظرفیت بالایی در برنج و سیب زمینی دارد که می تواند به قزاقستان صادر کند همچنین همکاری در تحقیقات علمی می تواند پایه ای در افزایش ظرفیت تجارت هر دو کشور باشد.

 

در همین حال، سفیر جران کستارد علاقه زیادی به واردات برنج از پاکستان نشان داد و گفت: قزاقستان در حال حاضر برنج خود را از روسیه وارد می کند اما واردات مستقیم برنج از پاکستان برای قزاقستان سودمند تر خواهد بود.
در ادامه، هر دو طرف موافقت کردند تا در جهت توسعه همکاری های وزارت کشاورزی و وزارت حفاظت و تحقیقات مواد غذایی ملی میان دو کشور در ماه آوریل سال جاری یک مراسمی بصورت آنلاین برگزار کنند.

سفیر قزاقستان در پایان افزود: موسسه تحقیقات پنبه ای ملتان و قزاقستان میتوانند با استفاده از میکروب های پنبه ای، آموزش دانشمندان، افزایش برنامه ها و انتشارات مشترک میتوانند همکاری خود را در سمینارها افزایش دهند.

ارسال نظر

 
1