خبر فوری

 
دیدار سفیر قزاقستان با محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام اباد
کد خبر :443790157

18:24 1400/08/22


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, دیدار, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دو جانبه, سفیر قزاقستان, محمد صادق سنجرانی,

یوزان سفیر قزاقستان روز جمعه 21 آبان (12 نوامبر) محمد صادق سنجرانی زئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام اباد دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یوزان سفیر قزاقستان روز جمعه 21 آبان (12 نوامبر) محمد صادق سنجرانی زئیس مجلس سنای پاکستان در اسلام اباد دیدار کرد.

در این دیدار، همکاری های دوجانبه میان پاکستان و قزاقستان در زمینه های تسریع در تبادل هیئت ها در سطح پارلمانی و تجاری و موضوعات مهم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بر اساس بیانیه دبیرخانه سنا محمدصادق سنجرانی گفت: روابط اقتصادی سطح بالا میان پاکستان و قزاقستان به تقویت بیشتر همکاری های دوجانبه کمک خواهد کرد و روابط اقتصادی و تجاری نیز پیشرفت چشمگیری در توسعه منطقه خواهد داشت.

وی گفت: روابط برادرانه و دوستانه بین دو کشور بخش مهمی از سیاست خارجی ما است. در همین حال، در مجلس اعلا گروه دوستی قزاقستان و پاکستان قرار دارد که از طریق آن می توان روابط پارلمانی دو کشور را بیشتر تقویت کرد.همچنین پاکستان و قزاقستان نیز روابط بسیار خوبی در سطح مجامع بین المللی دارند.

رئیس مجلس سنای پاکستان گفت: پاکستان به دنبال تقویت بیشتر ارتباط  خود با کشورهای آسیای مرکزی است و درهمین حال، پاکستان و قزاقستان اغلب مواضع مشابهی در مورد مسائل بین المللی و منطقه ای اتخاذ کرده اند. همچنین توسعه روابط پارلمانی موجب ثبات در عرصه های اقتصادی میان دو کشور می شود و همکاری نهادی نیز به تقویت بیشتر روابط عمومی کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ارتقاء روابط میان خطوط هوایی مستقیم پاکستان و قزاقستان موجب افزایش روابط میان مردمان دو کشور خواهد شد همچنین در این زمینه با شرکت هواپیمایی کشوری نیز گفتگو خواهد شد.

محمد صادق سنجرانی همچنین از اقدامات انجام شده توسط سفیر قزاقستان در راستای توسعه روابط اقتصادی و تجاری تقدیر و تشکر کرد.

صادق سنجرانی با بیان اینکه فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری در پاکستان وجود دارد گفت: سرمایه گذاران قزاقستانی می توانند از فرصت های سرمایه گذاری در پاکستان استفاده کنند.

در ادامه این نشست، سفیر قزاقستان فرهنگ و مهمان نوازی پاکستان را ستود و گفت: قزاقستان برای روابط خود با پاکستان ارزش بسیاری قائل است.

سفیر قزاقستان گفت: تبادل هیئت ها در سطح تجاری برای تقویت روابط تجاری و اقتصادی میان دوکشور بسیار مؤثر است.

همچنین قرار است در هفته آخر ماه جاری نشست تجاری پاکستان و قزاقستان برگزار شود که هیئتی متشکل از جامعه تجاری پاکستان در آن شرکت خواهند کرد.

وی افزود: در آینده همچنین گام های مفیدی برای ارتقای همکاری در علم و فناوری، آموزش و سایر زمینه ها برداشته خواهد شد.

ارسال نظر

 
1