خبر فوری

 
 
دیدار سفیر قزاقستان با عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی پاکستان
کد خبر :2124697229

15:35 1400/07/14


برچسب ها : پاکستان و قزاقستان, سفیر قزاقستان, عمر ایوب خان, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

یرجان کستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد و عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی دولت فدرال پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و همکاری های اقتصادی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| یرجان کستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد و عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی دولت فدرال پاکستان در دیدار با یکدیگر در خصوص مناسبات دوجانبه و همکاری های اقتصادی میان دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

بر اساس جزئیات منتشر شده، یرجان کستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد روز سه شنبه با عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی پاکستان دیدار کرد.

عمر ایوب خان وزیر امور اقتصادی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: دو کشور دارای روابط دوستانه مبتنی بر اصول و ارزش های احترام متقابل، امنیت منطقه و ادغام اقتصادی استوار است.

وی افزود: همکاری منطقه ای و ادغام اقتصادی راههای موثری برای از بین بردن موانع در زمینه فرصت های اقتصادی است، دو کشور دارای فرصت های بی شماری در زمینه توسعه همکاری های تجاری و سرمایه گذاری می باشند.

وزیر امور اقتصادی پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط منطقه ای به تشریح موقعیت جغرافیایی پاکستان در دسترسی آسان کشورهای آسیای میانه به دریای عرب پرداخت و گفت: پاکستان در آینده نزدیک به قطب مهم منطقه ای برای تجارت و سرمایه گذاری ترانزیتی تبدیل خواهد شد.

وی در ادامه اظهارات خود خواستار برقراری روابط مستقیم هوایی میان دو کشور شد.

مقامات دو کشور در ادامه این دیدار در خصوص سایر بخش های دارای اولویت از جمله کشاورزی، گردشگری و رسانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

یرجان کستافین سفیر قزاقستان در اسلام آباد نیز در این دیدار بر لزوم برقراری روابط دوستانه دیپلماتیک و اقتصادی میان دو کشور تاکید کرد.

وی سپس به تشریح اهمیت ادغام منطقه ای میان پاکستان و آسیای میانه که به ایجاد فرصت های اقتصادی از طریق تجارت، سرمایه گذاری و گردشگری کمک می کند پرداخت.

سفیر قزاقستان با بیان اینکه سطح همکاری های اقتصادی میان دو کشور پایین تر از پتانسیل موجود می باشد تاکید کرد روابط تجاری از طریق مشاغل بخش خصوصی تقویت و گسترش یابد.

وی همچنین از پذیرش دعوت سفر به پاکستان توسط رئیس جمهور قزاقستان در سال آینده خبر داد.

کستافین در ادامه این دیدار خواستار برگزاری نشست بعدی کمیسیون مشترک پاکستان و قزاقستان در تاریخ 2 آذر ماه سال جاری شد. وی خبر داد سه کارگروه برای همکاری در زمینه های اقتصادی، انرژی و حمل و نقل در حال حاضر برای بررسه توصیه های کمیسیون مشترک پاکستان و قزاقستان تشکیل شده است.

وزیر امور اقتصادی پاکستان از نقش ویژه سفیر قزاقستان در تقویت روابط دیپلماتیک و اقتصادی تقدیر نمود.

ارسال نظر

 
1