خبر فوری

 
 
دیدار سفیر قزاقستان با آقا حسن بلوچ وزیر علوم و فناوری پاکستان در اسلام آباد
کد خبر :1011990150

18:55 1401/04/06


برچسب ها : اسلام آباد, بندر گوادر, پاکستان و قزاقستان, دیدار, روابط دوجانبه, سفیر قزاقستان, گفتگو, وزیر علوم و فناوری,

یرجان کستافین سفیر قزاقستان با آقا حسن بلوچ وزیر علوم و فناوری پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | یرجان کستافین سفیر قزاقستان با آقا حسن بلوچ وزیر علوم و فناوری پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آقا حسن بلوچ وزیر علوم و فناوری فدرال از همکاری رو به رشد پاکستان و قزاقستان در زمینه های مختلف ابراز خرسندی کرد و گفت:  بندر گوادر به زودی به یک مرکز تجاری تبدیل می شود و با توسعه بندر گوادر، جمهوری های لند لاک می توانند به جهان دسترسی پیدا کنند که شکوفایی اجتماعی و اقتصادی را برای کل منطقه به ارمغان خواهد آورد.

به گفته وزارت علوم و فناوری پاکستان، آقا حسن بلوچ ضمن استقبال از سفیر قزاقزستان گفت: پاکستان برای روابط با قزاقستان اهمیت زیادی قائل است و به دنبال گسترش همکاری های دوجانبه در زمینه های مختلف می باشد.

وی همچنین بر فرصت های همکاری میان دو کشور تاکید و به به غنی بودن سرزمین بلوچستان از نظر منابع معدنی اشاره کرد؛ در همین حال، زین العابدین معاون دبیر و مشاور فنی وزارت علوم و فناوری پاکستان نیز در این نشست حضور داشت.

 در این نشست، وزیر علوم و فناوری فدرال و سفیر قزاقستان درباره روند امضای یادداشت تفاهمنامه درخصوص شورای تحقیقات مشترک همکاری در علم و فناوری که قرار است در چند ماه آینده امضا شود، گفتگو کردند.

وزیر فدرال با ابراز خرسندی از همکاری رو به رشد پاکستان و قزاقستان گفت: ما همکاری میان نسل جوان در علم و فناوری را تشویق می کنیم و از این جهت یک یادداشت تفاهم میان دانشگاه فارابی قزاقستان و موسسه ملی آموزش مهارتی پاکستان (NIST) نیز در دست اقدام است.

در ادامه این دیدار، سفیر قزاقستان در مورد سمینار بین المللی فلسفه و خدمات دکتر محمد اقبال شاعر شرق که در قزاقستان برگزار می شود، توضیحاتی را به وزیر علوم و فناوری پاکستان ارائه داد و همچنین به اجلاس تجاری امسال در اکسپو سنتر قزاقستان اشاره کرد که در آن شرکت های پاکستانی محصولات خود را برای جامعه تجاری قزاقستان به نمایش گذاشتند.

سفیر قزاقستان بر تقویت روابط دوجانبه با پاکستان در زمینه های علمی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: پاکستان جایگاه مهمی در نقشه جهان دارد و تمام اقدامات عملی ممکن برای بهره برداری کامل از این مکان صورت خواهد گرفت.

وی افزود: همکاری در تحقیقات علمی می تواند سنگ بنای ظرفیت سازی کشورها باشد؛ و یرجان کستافین از تعهد نخست وزیر پاکستان درخصوص انجام تمامی اقدامات ممکن در این زمینه قدردانی کرد.

در پایان این دیدار، یرجان کستافین سفیر قزاقستان هدیه ای را به رسم یادبود به آقا حسن بلوچ وزیر علوم و فناوری پاکستان تقدیم کرد.

ارسال نظر

 
1