خبر فوری

 
 
دیدار سفیر قرقیزستان با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان
کد خبر :913029496

11:00 1401/04/15


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و قرقیزستان, رانا تنویر حسین, سفیر قرقیزستان, وزیر آموزش و پرورش پاکستان,

سفیر قرقیزستان در اسلام آباد روز گذشته با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر قرقیزستان در اسلام آباد روز گذشته با رانا تنویر حسین وزیر آموزش و پرورش پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، توتوئیف اولان بک اسانکو لووچ سفیر قرقیزستان در اسلام آباد روز سه شنبه با رانا تنویر حسین وزیر آموزش دولت فدرال پاکستان دیدار کرد.

رانا تنویر حسین در این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر قرقیزستان بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در جهت گسترش روابط و ارتقای همکاری‌های دوجانبه میان پاکستان و قرقیزستان تأکید ورزید.

وی ابراز داشت: همکاری‌های مشترک میان دو کشور می‌تواند منافع گسترده‌ای برای پاکستان و قرقیزستان به همراه داشته باشد.

وی سپس با سفیر قرقیزستان در خصوص توسعه مهارت‌ها و تبادل دانش در آموزش فنی و حرفه‌ای به رایزنی پرداخت و گفت: دو کشور می‌توانند از تجارب و مهارت‌های یکدیگر بهره‌مند شوند.

وزیر آموزش و پرورش پاکستان با خوشایند دانستن افزایش سطح همکاری‌ها میان اساتید و دانشجویان دو کشور خاطرنشان کرد: دو کشور از ظرفیت‌های گسترده‌ای برای همکاری برخوردار هستند و پاکستان می‌تواند از تجارب و مهارت‌های جمهوری قرقیزستان در زمینه مهندسی بهره‌مند شود و قرقیزستان نیز می‌تواند به استفاده از تجارب پاکستان در زمینه تحقیقات آموزشی بپردازد. پاکستان خواهان پیشبرد روابط خود با قرقیزستان به گام‌های بعدی است.

وی تصریح کرد: پاکستان و قرقیزستان دارای روابط دیرینه و پیوند مشترک مبتنی بر احترام و دوستی متقابل هستند و همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و آموزش می‌تواند بیش از پیش ارتقا و گسترش یابد.

ارسال نظر

 
1