خبر فوری

 
 
دیدار سفیر عربستان سعودی با وزیر ارتباطات و خدمات پستی پاکستان
کد خبر :1498987434

10:37 1401/04/02


برچسب ها : اسعد محمود, پاکستان و عربستان سعودی, سفیر عربستان سعودی, نواف بن سعید عبدالمالکی, وزیر ارتباطات پاکستان,

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد روز گذشته با اسعد محمود وزیر ارتباطات و خدمات پستی فدرال پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی در اسلام آباد روز گذشته با اسعد محمود وزیر ارتباطات و خدمات پستی فدرال پاکستان دیدار کرد.

سفیر عربستان سعودی و وزیر دولت فدرال پاکستان در این دیدار در خصوص مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و ریاض و دیگر موضوعات سیاسی و امنیتی منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اسعد محمود وزیر ارتباطات و خدمات پستی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان و عربستان سعودی دارای روابط دیرینه دوستانه هستند و مردم دو کشور دارای علاقه و پیوند ناگسستنی هستند، مکه و مدینه محور اعتقادات ما هستند و کلمات قادر به اظهار اعتقادات ما نیستند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی همواره برای ثبات اقتصاد و ایجاد رفاه برای مردم پاکستان نقش ویژه‌ای ایفا نموده است، پاکستان و عربستان سعودی از اعضای بنیان‌گذار سازمان همکاری اقتصادی هستند.

اسعد محمود افزود: عربستان سعودی بزرگ‌ترین کشور تأمین کننده نفت و محصولات پتروشیمی برای پاکستان است که کمک اقتصادی بزرگی به پاکستان می‌کند، علاوه بر این ارسال حواله‌های ارزی از سوی شهروندان پاکستانی مقیم عربستان سعودی نیز کمک شایانی به حفظ ذخایر ارزی پاکستان می‌کند.

وی تصریح کرد: نزدیک به 2 میلیون نفر از شهروندان پاکستانی در عربستان سعودی حضور دارند و به صورت سالانه مبلغ 5.8 میلیارد دلار به پاکستان ارسال می‌کنند.

وزیر ارتباطات دولت فدرال پاکستان در ادامه اظهارات خود به تشریح کمک‌های مالی ارائه شده از جانب عربستان سعودی به پاکستان در زمینه مذهبی و فرهنگی پرداخت و گفت: با مبالغ اعطایی از سوی عربستان سعودی مساجد و مدارس مختلف دینی همچون مسجد فیصل احداث شد.

وی ابراز داشت: در سال 2019 میلادی کارگروه مشترک زیرساخت‌ها و ارتباطات به منظور تقویت بیش از پیش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور تحت نظارت شورای عالی هماهنگی پاکستان و عربستان سعودی تشکیل گردید.

اسعد محمود افزود: ساخت راه‌های ارتباطاتی و تونل‌های با استاندارد بالا در پاکستان از محل منابع کمک‌های مالی عربستان سعودی رضایت بخش است. پیشنهاداتی برای همکاری بیشتر دو کشور در بخش ساخت و ساز ارائه شده است که به عربستان سعودی تقدیم خواهد شد.

نواف بن سعید المالکی سفیر عربستان سعودی نیز در این دیدار ابراز داشت: پاکستان کشور دوم ماست و توسعه و امنیت این کشور برای تمام جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: عربستان سعودی آماده همکاری با پاکستان در تمامی بخش‌ها است، روابط میان دو کشور در زمینه اقتصادی در آینده بیش از پیش توسعه و ارتقا خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1