خبر فوری

 
 
دیدار سفیر دولت یمن در اسلام آباد با نخست وزیر پاکستان
کد خبر :272807645

09:14 1397/08/17


برچسب ها : پاکستان, عبدالربوه منصور هادی, عمران خان, محمد مطهر العشبی, یمن,

عمران خان:پاکستان حمایت همه جانبه خود از عبدالربوه منصور هادی رئیس جمهور فعلی یمن را ادامه خواهد داد.


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دان،محمد مطهر العشبی سفیر دولت یمن در اسلام آباد با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

عمران خان در این دیدار اظهار داشت:پاکستان نقش کلیدی خود را برای خاتمه بخشیدن به جنگ داخلی یمن ایفا خواهد کرد و تمامی گروه های حاضر در جنگ را به سمت حل سیاسی بحران یمن دعوت خواهد داد.

وی با تاکید بر مذاکرات دوجانبه میان دولت یمن و مخالفان افزود:پاکستان حمایت همه جانبه خود از عبدالربوه منصور هادی رئیس جمهور فعلی یمن را ادامه خواهد داد.

وی گفت:جنگ داخلی در یمن تاثیر مستقیمی بر وضعیت امنیت منطقه دارد و باعث به خطر افتادن امنیت منطقه شده است و راه حل آن استفاده از زور نیست.

سفیر یمن نیز در این دیدار با تبریک به عمران برای منتخب شدن به عنوان نخست وزیری،پیام مقامات یمن را به عمران خان رساند.

بر اساس بیانیه صادر شده از سوی دفتر نخست وزیری پاکستان،عمران خان با تعریف و تمجید از جوش و خروش یمنی ها نسبت به برپایی هرچه سریعتر امنیت در یمن اظهار امیدواری نمود.

نخست وزیر پاکستان اظهار داشت:برای رفع مشکلات مردم یمن و بازگشت امن پناهندگان یمنی،نیاز به اقدامی مناسب و منظم در سطح جهانی خواهد بود.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در 24 ام ماه گذشته با اشاره به موضوع یمن گفته بود:موضع ما در خصوص جنگ یمن کاملا قطعی و واضح است و دولت پاکستان بر این باور است که اعزام نیرو به یمن راه حل بحران یمن نخواهد بود و ما هیچگونه نیرویی به یمن اعزام نخواهیم کرد.

وی گفته بود:عمران خان نخست وزیر پاکستان در جنگ یمن و عربستان نقش میانجیگری را ایفا خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1