خبر فوری

 
 
دیدار سفیر جدید پاکستان در آمریکا با دکتر عارف علوی
کد خبر :1957645243

12:10 1400/12/06


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, سردار مسعود خان, سفیر پاکستان در آمریکا, کاخ ریاست جمهوری پاکستان,

سردار مسعود خان سفیر جدید پاکستان در آمریکا روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سردار مسعود خان سفیر جدید پاکستان در آمریکا روز گذشته با حضور در کاخ ریاست جمهوری پاکستان با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان خواهان توسعه روابط دوجانبه خود با آمریکا در زمینه های مختلف به ویژه در بخش تجارت و اقتصاد است.

وی افزود: بخش فناوری اطلاعات کشور نیز از ظرفیت های گسترده ای جهت حضور سرمایه گذاران خارجی برخودار است که نیازمند توجه بیش از پیش جهت جلب سرمایه گذاران برای حضور در این بخش و توسعه آن می باشد.

رئیس جمهور پاکستان در بخش دیگری از اظهارات خود خاطرنشان کرد: دولت توجه خود را بر روی ژئواکونومیک(اقتصاد ژئوپلیتیکی) ‏ متمرکز نموده است، باید ظرفیت های همکاری بیشتر در جهت افزایش سطح تجارت دوجانبه و سرمایه گذاری مستقیم خارجی از آمریکا شناسایی شود.

وی تصریح کرد: شهروندان پاکستانی مقیم آمریکا پتانسیل لازم را دارند تا در جهت حضور در بخش های مختلف اقتصاد پاکستان به ویژه سرمایه گذاری در زمینه فناوری اطلاعات به عنوان یک پل جهت تقویت روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه میان پاکستان و امریکا عمل کنند.

دکتر عارف علوی در ادامه این دیدار از سفیر پاکستان خواست از چهره اصلی هند و اقدامات غیر قانونی و ضد حقوق بشری این کشور در منطقه جامو و کشمیر در مجامع مختلف بین المللی پرده بردارد.

وی با تبریک به سردار مسعود خان برای منتخب شدن به عنوان سفیر جدید پاکستان در آمریکا ابراز امیدواری نمود وی نقش خود برای تقویت مناسبات دوجانبه میان پاکستان و آمریکا را ایفا کند.

ارسال نظر

 
1