خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران در پاکستان با مشاور ویژه نخست وزیر در امور نفت و گاز
کد خبر :816596997

18:59 1398/02/18


برچسب ها : استخراج نفت و گاز, ایران, پاکستان, پروژه سی پک, سفیر ایران, مهدی هنر دوست,

آقای مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان با ندیم بابر مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در امور نفت و گاز دیدار کرد. در این دیدار در زمینه گسترش روابط دو جانبه و سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران بحث و گفتگو شد.


 

به گزارش راز نیوز، آقای مهدی هنر دوست سفیر ایران در پاکستان با ندیم بابر مشاور ویژه نخست وزیر پاکستان در امور نفت و گاز دیدار کرد. در این دیدار در زمینه گسترش روابط دو جانبه و سفر اخیر عمران خان نخست وزیر پاکستان به ایران بحث و گفتگو شد.

آقای مهدی هنر دوست در این دیدار اظهار داشت: ایران آماده همکاری در پروژه سی پیک است تا در این پروژه نقش کلیدی داشته باشد. وی در ادامه افزود تهران و اسلام آباد خواهان تقویت روابط خود هستند. همچنین ایران می تواند در جستجوی گاز و نفت به پاکستان کمک کند.

آقای ندیم بابر مشاور ویژه نخست وزیر در امور نفت و گاز گفت: همکاری دو کشور برای جلوگیری از قاچاق کالا و محصولات نفتی در مرز پاکستان و ایران افزایش خواهد یافت. وی در ادامه افزود: روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان باید گسترش یابد.

لازم به ذکر است دو ماه پیش آقای مهدی هنر دوست در اتاق بازرگانی و صنایع مشترک پاکستان و ایران اظهار داشت: برنامه اقتصادی پاکستان و چین برای منطقه بسیار مهم است. وی در ادامه افزود تحت این پروژه می توان برای برقراری امنیت در کشورهای همسایه اقدامات لازم را انجام داد.

مهدی هنر دوست در زمینه اهمیت موقعیت جغرافیایی ایران تصریح کرد و پیشنهاد استفاده از منابع ایران در این پروژه را ارائه داد. وی همچنین ادعا کرد تکمیل پروژه اقتصادی پاکستان و چین بدون مشارکت ایران امکان پذیر نخواهد بود و بدون کمک منابع و حمل و نقل ایران این پروژه میلیاردی به پایه تکمیل نخواهد رسید.

سفیر ایران در پاکستان گفت: ایران با تمام وسائل، منابع و توانایی آماده همکاری در پروژه سی پک است. همچنین وی خواهان گسترش تجارت بین دو کشور شد و گفت: به دلیل تحریم های تحمیل شده توسط آمریکا، برای تقویت روابط تجاری بین پاکستان و ایران زمان کمی طول خواهد کشید. اما دولت ایران خواهان افزایش تجارت بین دو کشور تا ارز 5 میلیارد دلار است.

ارسال نظر

 
1