خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران در اسلام آباد با دستیار تجاری نخست وزیر پاکستان
کد خبر :343260804

10:45 1399/03/30


برچسب ها : پاکستان و ایران, سفیر ایران, سید محمد علی حسینی, عبد الرزاق داوود, مرز ایران و پاکستان, مرز میرجاوه,

سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با عبدالرزاق داوود دستیار تجاری نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سید محمد علی حسینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با عبدالرزاق داوود دستیار تجاری نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در جریان این دیدار بازگشایی گذرگاه مرزی تفتان(میرجاوه) به صورت 7 روز در هفته را اقدامی خوشایند و مثبت در جهت از سرگیری تبادلات تجاری عنوان نمودند.

طبق گفته منابع آگاه، وزارت کشاورزی ایران و  پاکستان برای 6 شرکت بازرگانی دیگر مجوز صادارات انبه به ایران را صادر کردند.

سید محمد علی حسینی سفیر ایران در اسلام آباد در این دیدار اظهار داشت: کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کویته برای بررسی و تایید روزانه اسناد مربوط به 30 محموله انبه اعلام آمادگی نموده است، همچنین طبق توافقنامه صورت گرفته میان طرفین کامیون های پاکستانی تا پایان نقطه صفر مرزی وظیفه حمل محموله های انبه را بر عهده خواهند داشت و پس از آن محموله تحویل خودروهای حمل بار ایرانی خواهد شد.

همچنین با توجه به شرایط موجود به دنبال شیوع ویروس کووید-19 فرآیند مربوط به صادرات انبه به ایران با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی صورت خواهد گرفت و دولت ایران برای صادرات انبه تا داخل ایران و کشورهای آسیای میانه با پاکستان همکاری خواهد نمود و برای این منظور سفیر ایران به صورت مستقیم با وزارت بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در تماس خواهد بود.

ارسال نظر

 
1