خبر فوری

 
 
دیدار سفیر ایران در اسلام آباد با ئییس سازمان درآمدهای ملی پاکستان
کد خبر :609533905

13:26 1400/09/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و ایران, روابط دوجانبه, سفیر ایران در پاکستان, سید محمد علی حسینی, مرز مشترک, همکاری, هیئت درآمد فدرال پاکستان,

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در دیدار با رییس سازمان درآمدهای ملی این کشور بر لزوم تقویت زیرساخت‌های مرزی، تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در مرزهای پاکستان و ارتقای همکاری‌ها میان گمرکات دو کشور همسایه تاکید کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از ایرنا| سید محمد علی حسینی سفیر ایران در پاکستان در دیدار با رئیس سازمان درآمدهای ملی این کشور بر لزوم تقویت زیرساخت‌های مرزی، تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی در مرزهای پاکستان و ارتقای همکاری‌ها میان گمرکات دو کشور همسایه تاکید کرد.

سید حسینی در دیدار با محمد اشفاق احمد رئیس سازمان درآمدهای ملی پاکستان (FBR) در اسلام‌آباد دستاوردهای دو کشور در حوزه گمرک، گشایش گذرگاه‌های جدید مرزی، نشست اخیر کمیته مشترک تجاری و طرح احداث بازارچه‌های مرزی را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود : اولویت جمهوری اسلامی ایران گسترش مناسبات با همسایگان است و با همین دیدگاه تمامی تلاش‌ها معطوف به گسترش همکاری با همسایه شرقی پاکستان می‌باشد.

حسینی به اقدام های ایران برای بهبود شرایط در مرزها برای تردد روانتر زائران و تکمیل زیرساخت‌های مرز پیشین اشاره کرد و ادامه داد که برای تسهیل و آسان‌سازی تردد تجار و کامیون‌ها در مرزهای دو کشور باید فعالیت گمرکات را افزایش داد، مسائل مربوط به تعرفه را رفع و زیرساخت‌های مرزی در طرف پاکستانی تقویت شود.

وی گشایش دو گذرگاه دیگر مرزی میان ایران و پاکستان، امضای موافقتنامه برای احداث شش بازارچه مرزی و احیای کریدور حمل و نقل ITI را دستاوردهای مهم دو همسایه طی یکسال اخیر عنوان کرد.

در این دیدار رییس سازمان درآمدهای ملی پاکستان با استقبال از اظهارات سفیر کشورمان، گفت که اقدامات متقابل از سوی نهادهای ذی ربط در پاکستان برای رفع مسائل گمرکی و زیرساختی در مرزهای دو کشور انجام می‌شود.

وی تسهیل فعالیت‌های مرزی و رفع مشکلات در این خصوص را برای روابط ایران و پاکستان مهم برشمرد و قول مساعد داد که تمامی رایزنی‌ها در بازه زمانه کوتاه مطرح و بررسی شده و مسائل مذکور جهت حل سریع با دولت ایالت بلوچستان مطرح و پیگیری خواهد شد.

محمد اشفاق احمد با تاکید بر اهمیت تکمیل فوری و افتتاح بازارچه‌های مشترک مرزی ایران و پاکستان، افزود: رایزنی‌های دو کشور برای حصول منافع مشترک بدون هیچ وقفه ادامه خواهد یافت.

ارسال نظر

 
1