خبر فوری

 
 
دیدار سفیر اندونزی با راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان
کد خبر :1987163379

11:29 1401/07/09


برچسب ها : پاکستان و اندونزی, تغییرات آب و هوایی, رئیس پارلمان پاکستان, رئیس مجلس ملی پاکستان, راجا پرویز اشرف, سفیر اندونزی, سیل زدگان,

آدم ملاور من توگیو سفیر اندونزی در اسلام آباد روز جمعه با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| آدم ملاور من توگیو سفیر اندونزی در اسلام آباد روز جمعه با حضور در محل ساختمان پارلمان پاکستان با راجا پرویز اشرف رئیس پارلمان پاکستان دیدار کرد.

راجا پرویز اشرف رئیس مجلس ملی پاکستان در این دیدار ابراز داشت: پاکستان به روابط دوستانه و صمیمی خود با اندونزی اهمیت می‌دهد و ما خواهان توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و پارلمانی خود با اندونزی هستیم، دیپلماسی پارلمانی می‌تواند به نزدیک شدن بیشتر دو کشور و تعمیق مناسبات دوجانبه کمک نماید.

وی سپس به تشریح وضعیت ایجاد شده پس از سیل اخیر در پاکستان و عوامل وقوع این بلای طبیعی پرداخت و گفت: تغییرات آب و هوایی بزرگ‌ترین خطر برای کشورهای در حال توسعه است، وقوع سیل اخیر در پاکستان خسارت‌های گسترده مالی و جانی را برای ما به همراه داشته است. تغییرات آب و هوایی در نتیجه تولید گازهای گلخانه‌ای در حال صورت گرفتن است و پاکستان علی رغم سهم بسیار پایین خود در تولید این گازها بیشترین تأثیرات را از پیامدهای این پدیده مضر به خود دیده است.

وی افزود: کشورهای توسعه یافته بیشترین سهم را در تولید گازهای گلخانه‌ای دارند و جبران خسارت‌های ناشی از تغییرات آب و هوا امری ضروری است. نمی‌توان مسیر رشد کشورهای توسعه یافته را با نابودی کشورهای در حال توسعه پیمود.

راجا پرویز اشرف با اشاره به برگزاری نشست اتحادیه بین‌المجالس در روآندا در ماه آینده خاطرنشان کرد: مجلس ملی پاکستان نامه‌ای با مضمون افزودن مبحث خسارت‌های سیل در پاکستان در دستور کار اضطراری نشست اتحادیه بین‌المجالس را به دبیرکل این اتحادیه ارسال کرده است. ما در این نامه اختصاص صندوق جهانی برای جبران خسارات ناشی از تغییرات آب و هوایی را مطالبه کرده‌ایم.

آدم ملاور من توگیو سفیر اندونزی نیز در این دیدار ضمن تأکید بر روابط دوستانه میان پاکستان و اندونزی مراتب تأسف و تأثر عمیق خود نسبت به خسارت‌های مالی و جانی در سیل اخیر در پاکستان را ابراز داشت و همبستگی ملت و دولت اندونزی با مردم سیل زده پاکستان را اعلام نمود.

وی با پیشنهاد رئیس مجلس ملی پاکستان برای راه اندازی صندوق جهانی برای جبران خسارت‌های تغییرات آب و هوایی موافقت نمود و نسبت به حمایت از مواضع پاکستان در نشست مجمع عمومی اتحادیه بین‌المجالس در روآندا اطمینان بخشی نمود.

ارسال نظر

 
1