خبر فوری

 
دیدار سفیر امارات متحده عربی با شهباز شریف نخست وزیر پاکستان
کد خبر :342277368

15:17 1401/01/30


برچسب ها : ابوظبی, اسلام آباد, پاکستان و امارات متحده عربی, حمد عبید الزعابی, سفیر امارات متحده عربی, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان,

سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد امروز سه شنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان دیدار نمود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد امروز سه شنبه با محمد شهباز شریف نخست وزیر جدید پاکستان دیدار نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دو طرف در این دیدار پیرامون مناسبات دوجانبه دوستانه میان اسلام آباد و ابوظبی و گسترش سطح همکاری ها میان دو کشور در زمینه های مختلف به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حماد عبید ابراهیم الزعابی سفیر امارات متحده عربی در اسلام آباد در این دیدار منتخب شدن شهباز شریف به عنوان نخست وزیر جدید پاکستان را به وی تبریک گفت و به نیابت از کشور خود بر تمایل به تقویت بیش از پیش مناسبات دوجانبه با پاکستان تاکید ورزید.

محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در این دیدار از سفیر امارات متحده عربی تقدیر نمود و از تلاش های وی جهت توسعه همه جانبه روابط میان پاکستان و امارات متحده عربی تمجید نمود.

وی بر عزم خود برای همکاری با مقامات امارات متحده عربی جهت توسعه بیش از پیش مناسبات میان دو کشور تاکید نمود و از استراتژیک راهبردی مقامات امارات متحده عربی برای ایجاد تحولات گسترده تنها ظرف مدت 50 سال تمجید نمود.

نخست وزیر پاکستان همچنین بر عزم دولت خود برای توسعه روابط با امارات متحده عربی در زمینه های تجاری، اقتصادی، انرژی، سرمایه گذاری، زیرساختی، امنیت غذایی و ایجاد فرصت های شغلی تاکید نمود و افزود: پاکستان و امارات متحده عربی دارای روابط ویژه مبتنی بر مشترکات مذهبی، تاریخی و تعامل جغرافیایی هستند و مردم دو کشور نیز دارای روابط بسیار نزدیکی و صمیمانه با یکدیگر هستند.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تمجید از نقش شهروندان پاکستانی مقیم امارات در توسعه و آبادانی این کشور پرداخت و گفت: شهروندان پاکستانی مقیم امارات متحده عربی نقش یک پل مستحکم میان دو کشور را دارند.

ارسال نظر

 
1