خبر فوری

 
 
دیدار سفیر افغانستان با عبدالرزاق داوود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان
کد خبر :1824343490

16:57 1398/05/17


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, عبد الرزاق داوود,

شکرالله عاطف مشال سفیر افغانستان در اسلام آباد با عبدالرزاق داوود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز شکرالله عاطف مشال سفیر افغانستان در اسلام آباد با عبدالرزاق داوود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

بر اساس جزئیات منتشر شده دو طرف در این دیدار در خصوص گسترش مناسبات تجاری با اولویت اجرایی سازی توافقنامه های صورت گرفته توافق نمودند، بر این اساس پس از تبادل لیست تعرفه میان دو کشور، کمیته های فنی دو کشور به دیدار با یکدیگر خواهند پرداخت.

مقامات دو کشور علاوه بر افتتاح مرزهای طورخم و غلام محمد در خصوص گشایش پایانه های مرزی مشترک میان افغانستان و پاکستان نیز توافق نمودند.

سفیر افغانستان در این دیدار، مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان را از اقدامات صورت گرفته در بخش تجارت در افغانستان آگاه نمود و آن را گامی برای توسعه روابط تجاری دو کشور توصیف نمود.

عبدالرزاق داوود مشاور تجاری نخست وزیر نیز در این دیدار اظهار داشت: علی رغم روابط دیرینه پاکستان و افغانستان، حجم روابط تجاری دو کشور در سطح بسیار پایینی قرار دارد که نیازمند توجه و تلاش بیشتر می باشد.

وی افزود: ما باید با جستجوی فرصت های جدید، حجم روابط تجاری میان پاکستان و افغانستان را گسترش دهیم و توافقنامه تجارت ترانزیت افغانستان باید به معنای واقعی کلمه اجرایی گردد.

همچنین قرار شد به منظور توسعه روابط و مناسبات اقتصادی میان دو کشور، عبدالرزاق داوود مشاور تجاری نخست وزیر پاکستان اواخر ماه جاری به افغانستان سفر خواهد نمود.

ارسال نظر

 
1