خبر فوری

 
 
دیدار سفیر اتحادیه اروپا با چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب
کد خبر :124235995

10:29 1401/08/04


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, چودری پرویز الهی, دولت محلی ایالت پنجاب, دکتر رینا کوئنکا, سفیر اتحادیه اروپا, وزیر ارشد ایالت پنجاب,

سفیر اتحادیه اروپا در اسلام آباد روز گذشته با وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان دیدار و گفتگو نمود.


لاهور: به گزارش راز نیوز| سفیر اتحادیه اروپا در اسلام آباد روز گذشته با وزیر ارشد ایالت پنجاب پاکستان دیدار و گفتگو نمود.

بر اساس جزئیات منتشر شده، دکتر رینا کیونکا سفیر اتحادیه اروپا در اسلام آباد روز سه شنبه با حضور در دفتر وزیر ارشد ایالت پنجاب در لاهور با چودری پرویز الهی دیدار نمود.

دو طرف در این دیدار پیرامون روابط دوجانبه مشترک و توسعه همکاری در زمینه‌های مختلف به ویژه بازسازی مراکز ذخیره سازی آب و ساخت سدهای کوچک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار همچنین در خصوص اقدامات مربوط به بهبود وضعیت کارگران، حذف کودکان کار، حقوق بشر و رفاه اقلیت‌ها نیز بحث و گفتگو صورت گرفت.

چودری پرویز الهی وزیر ارشد ایالت پنجاب در این دیدار از همکاری اتحادیه اروپا در زمان شیوع ویروس کرونا تقدیر نمود.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا بزرگ‌ترین شریک تجاری پاکستان است افزود: تعامل با اتحادیه اروپا در تمام زمینه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است.

وزیر ارشد ایالت پنجاب با اشاره به ساخت دو سد بر روی رود چناب از سوی دولت محلی ایالت پنجاب خاطرنشان کرد: سدهای کوچکی نیز در کوه سلیمان واقع در جنوب ایالت پنجاب نیز احداث خواهد شد، احداث این سدها به ذخیره آب‌های باران و استفاده در اهداف کشاورزی کمک خواهد نمود، ما از همکاری‌های فنی اتحادیه اروپا در این زمینه استقبال خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح اقدامات دولت پنجاب در امدادرسانی به مردم سیل زده و طرح دولت جهت ساخت منازل برای مردم سیل زده پرداخت و گفت: ما با همکاری سازمان مردم نهاد اخوت در حال ساخت خانه در نقاط آسیب دیده هستیم و اتحادیه اروپا در صورت تمایل می‌تواند در این مشارکت داشته باشد. همچنین روند ساخت جاده و بازسازی مسیرهای ارتباطی خسارت دیده در سطح ایالت نیز آغاز شده است.

چودری پرویز الهی با اشاره به تلاش‌های دولت پنجاب در حذف کودکان کار خاطرنشان کرد: تدوین قانون و تعیین ضوابط برای حذف کودکان کار انجام شده است و قوانین پیشگیرانه‌ای در این زمینه تدوین شده است. ما اجرای قوانین مرتبط با کار را نهایی کرده‌ایم و اقدامات متعددی برای حمایت از حقوق مسلم کارگران و رفاه فرزندان آنان صورت گرفته است، همچنین بیمارستان‌های تأمین اجتماعی برای درمان رایگان کارگران و اعضای خانواده آنان راه اندازی شده است. علاوه بر آن کمک هزینه ازدواج برای فرزندان کارگران نیز اختصاص و میزان آن نیز افزایش داده شده است.

وی افزود: انجام اصلاحات در زندان‌ها را در دوره قبلی دولت آغاز کردم؛ اما متأسفانه دولت سابق آن را متوقف کرد، اکنون مجدداً ما در حال انجام اقداماتی در جهت بهبود وضعیت زندان‌ها و ارائه امکانات اولیه و ضروری به زندانیان هستیم، همچنین منوی غذای زندان‌ها نیز در حال بهبود و ارتقا است. علاوه بر این مراکز آموزشی در زندان‌های نوجوانان و زنان جهت ارتقای سطح سواد آنان راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه کمک حقوقی رایگان برای زندانیان بی بضاعت در نظر گرفته شده است که پس از تصویب بسته اصلاحات در زندان‌ها از سوی هیئت وزیران دولت محلی ایالت پنجاب برای تصویب در صحن مجلس به رأی گذاشته خواهد شد.

ارسال نظر

 
1